Zagarážujte svoje RS4-ky, prichádza šesťvalec

Po dvoch rokoch od uvedenia poslednej generácie A4-ky sme sa konečne dočkali jej najsilnejšej verzie. Audi na autosalóne vo Frankfurte vytiahlo žolíka s plaketkami RS a ukázalo svetu ako vyzerá nadupaný kompaktný kombík. Niektorí jasali, niektorí plakali a majitelia predchádzajúcich verzií nakúpili kilá vosku, aby svojich tátošov s veľkým atmosférickým motorom V8 zakonzervovali kvôli rastu hodnoty. Páni v Ingolstadte sa totiž rozhodli po zrušení verzie sedan (posledná generácia sedanu bola B7) zrušiť aj osemvalec.

Po vzore už predstavenej RS5-ky sa tak stretávame s motorom s objemom 2,9 litra a dvomi turbami, ktorý vyprodukuje 331 kW (450 k) a 600 Nm. Čo však môže byť argumentom pre túto kombináciu, je lepšia akcelerácia (z nuly na sto za 4,1 sekundy) či deklarovaná spotreba 8,8 litra na sto kilometrov. Zvuk osemvalca však nič nenahradí.

Cenovka najrýchlejšej A4-ky je v základe stanovená podobne ako u konkurenčných modelov. Svoju „eReSu“ si môžete začať skladať od 79 800 eur. Alebo si za rovnaké peniaze môžete kúpiť jednu RS4 B8, jednu RS4 B7 a ešte vám ostane aj na bublifuk.

Mohlo by sa vám páčiť