Vyskúšali sme nové BMW 3

A stále je to staré dobré BMW, aj keď majitelia predchádzajúcich verzií budú opäť frfľať. Prečo? Holt možno preto, že už aj najpopulárnejšia dieselová verzia 320d xDrive vyzerá s M Sport packetom vyzerá ako najšportovejšie prevedenie (nie M-kové). Nepredbiehajme však.

Prvýkrát som mal možnosť zazrieť novú trojku na autosalóne vo Viedni, kde sme boli na jej slávnostnom predstavení. Trojka v rovnakej farbe tam svietila, naleštená a dávala najavo, kto bude pánom strednej triedy na slovenských cestách v najbližších rokoch. Stála tam drzo a sebavedomo. A viete čo? Podľa mňa právom!

Včera (3. apríla 2019) sme mali možnosť novú Trojku osedlať a vyskúšať. S kolegom z ďalšej redakcie sa mi ušiel variant 320d s pohonom xDrive. Zadnokolka s dvojlitrovým štvorvalcom a mätúcim označením 330i už bola obsadená kolegami Drahom Piokom a Martinom Mičudom. Nevadí, skúsime aspoň ako jazdí najtypickejšie BMW slovenských ciest. Samozrejme, s M Sport packetom, pretože bez neho to predsa nie je predajné. Žartujem… Teda, tak polovične.

Už prvé minúty s novým trojkovým Bavorákom ma utvrdili v tom, že naživo to nie je len taký malý fejsliftík, ale riadny generačný posun. Dizajnové experimentovanie so zadnými a prednými svetlometmi je za mňa najviac vítané. Celkovej už fádnej vizáži Trojky to pridalo na atraktivite i agresivite. Spolu so spomínaným M Sport packetom, ktorý vzadu otŕča dve funkčné (!) široké koncovky výfuku výrazne klame telom. Ostré hrany, aerodynamické línie falošne nabádajú k tomu, že pod kapotou sa bude ukrývať niečo veľké. Nuž, po otvorení kapoty tam bolo niečo veľké – veľa priestoru, hádam aj na V8-čku. U nás sa totiž skrýval dvojlitrový TwinPower Turbo nafťák s výkonom 140 kW (190 k).

Dôkladnejším skúmaním tiež zistíte, že auto medzigeneračne opäť narástlo. Širší rozchod kolies či viac miesta v interiéri si všimne aj človek, čo nemá často dočinenia s predchádzajúcou Trojkou. A keď už spomínam ten interiér, jeho vyhotovenie je podstatne prémiovejšie po vzore väčšieho súrodenca. Páčilo sa mi osadenie centrálneho displeja, ktorý môžete ovládať nielen dotykovo, ale aj po starom – teda analógovými tlačidlami a ovládacím kolečkom. iDrive je vďaka tomu stále jeden z najlepších infotainment systémov v autách.

Jazdne ide stále o tradičné BMW. Kto raz mal auto tejto značky už vie, že auto sa šoféruje skrátka inak. Príjemnejšie. Neviem to popísať slovami, ale raz keď zasadnete do svojho Bavoráku, pochopíte, prečo ste si ho kúpili. A táto emócia z jazdy sa nestratila ani v novej Trojke. V prípade športovej jazdy, na ktorú inak 190-koňový nafťák so 400 Nm nie je veľmi stavaný, vám pocit pretekára umocní tučný a mäkký športový volant (v prípade packetu M Sport), ktorý perfektne sadne do ruky. Spolu s pádlami a nastavením jadzného štýlu do Sport-u budete môcť premeniť túto pohodlnú limuzínu na niečo, čo vám spríjemní inak fádnu cestu domov.

Motor je do kabíny veľmi dobre odhlučnený a nepríjemný klepot, ktorý je, žiaľ, typický pre dieslové štvorvalce, tak nebudete musieť počúvať. Napriek tomu, že je jeho chod kultivovaný, osobne by som siahol po výkonnejšom šesťvalci, ktorý sa k náture BMW hodí skrátka viac.

Podvozok auta je naladený výborne a aj na väčšom obutí dobre tlmí nástrahy mesta. V športovom móde vám dá viac informácií o ceste, viac potláča náklony; v komfortnom zasa plachtí tak, že nezobudí ani krehko spiacu partnerku na vedľajšom sedadle pri nabehnutí na nepríjemný výtlk.

Spotrebu sme pri testovacích jazdách neriešili, pretože sme auto skúšali v rôznych jazdných režimoch, čo sa podpísalo na konečnej spotrebe. Tá sa miestami šplhala k desiatke, ale vo všeobecnosti, hneď ako sme sa ukľudnili a prestali šprintovať hore kopcom, klesla k siedmim litrom – v priemere. Ak by sme nerátali výtlaky hore rakúskymi serpentínami pod Braunsbergom, spotreba by klesla ešte nižšie. Motor s označením 20d patrí k tým úspornejším a bude dobrou voľbou na dochádzanie do práce na väčšie diaľky.

Po dvoch-troch hodinách s novou Trojkou sme sa spoločne rozlúčili a po príjemnom obede sme skonštatovali, že 320d xDrive bude skvelou malou limuzínou pre väčšinu Slovákov. My, benzínuchtiví, si radšej počkáme na novú 340-ku s benzínovým šesťvalcom s výkonom 275 kW a krútiacim momentom 500 Nm. To bude to pravé orechové, čo pravý fanúšik BMW hľadá!

PS: A čo cena? Nuž, podľa cenníka nová Trojka s touto motorizáciou začína na 44 400 eurách. M Sport packet vás vyjde na ďalších 6 250 eur. Celková cena za testované vozidlo je 67 097 eur, pričom doplnková výbava tvorí z toho sumu 22 697 eur.

Mohlo by sa vám páčiť