Pravdepodobne máte po prečítaní titulky v hlave otázku, čo do pekla fetujú novinári v magazíne RevRats, keď v nudnom uniformnom sedane od globálnej značky vidia niečo rebelské. No predstavte si, vidíme. Byť rebelom znamená, ísť všeobecne proti zaužívanému prúdu. V krajine, kde mentálna povinnosť uprednostniť pri kúpe karosériu tvaru hatchback pred sedanom je zakotvená pomaly v ústave, je kúpa Jetty namiesto Golfu priam partizánsky čin.
Pritom Jetta je vlastne vekom rovnaký veterán ako Golf, na trh prišla ako alternatíva pre tých, ktorí chcú poriadny kufor. Vlastníci hatchbackov sa teraz asi usmievajú, ale Jetta má a vždy mala väčší kufor. Aktuálna generácia Golfu disponuje objemom batožinového priestoru 380 litrov, Jetta 510 litrov. To nie je zanedbateľný rozdiel.
Isteže, hlavný argument zástancov Golfu prichádza v podobe veľkosti nakladacieho otvoru. Lenže v rozvinutých spoločnostiach, medzi ktoré sa naša malá krajinka radí, fungujú pri nákupoch doplnkové služby. Pri kúpe väčšieho objektu je samozrejmosťou jeho transport až ku vaším dverám, nebudete si predsa demolovať tapacír v kufri. No budete. Lebo ste na to historicky zvyknutí a ešte chvíľku budete. Na druhej strane, ani do objemu 380 litrov zas toľko toho nenapracete, rozhodne to nie je všeliek na všetky vaše nákupné boľačky.
Nový „bejby Passat“ má niečo do seba. Aspoň vo svete moderného človeka, ktorý nie je otrokom vlastnej fóbie z toho, že sa mu niečo raz ročne nezmestí cez nakladací otvor. Hlavne, tento problém je veľmi ľahko riešiteľný. A práve preto elegantné tvary sedanu, ktoré nebudete stretávať na každom rohu, stoja za to. Jetta v novej generácií prebrala motorizáciu 1.4 TSI (110 kW) zo staršej a pridala osemstupňový automat, čo by mohol byť zdravý balík pre každodenné vozenie sa za povinnosťami. Nám sa páči. Teda autorovi, možno to zostatok redakcie vidí inak a autora práve podrobuje rituálnemu mučeniu. Nevadí, je to Rebel, aj Jetta je!