Volkswagen Golf GTI TCR – Konečne niečo pre vnúčika
- Od Laco
Pri všetkej úcte k legende, ktorá spopularizovala triedu hothatch-ov kedysi v prehistorických dobách, ale posledné generácie modelu Golfu GTI sú pre zámožných dôchodcov (teda nie pre tých slovenských, poďakujte vašim hodeným hlasovacím lístkom a vládam, ktoré ste si zvolili), ktorí si chcú užívať silu a pružnosť motora, ale to je tak všetko. Dokonca preferujú komfortné prejavy pred športovými. Takže ma Golf doteraz zaujímal tak, ako spevácke Twiinsky jadrová fyzika. No možno o trochu viac, lebo pri nedávnej verzii Clubsport som aspoň zdvihol obočie.
Všetko sa to razom zmenilo, keď nedávno prefrčala správa, že na model GTI TCR je už možné posielať svoje objednávky, teda ho reálne vyrobia a predajú. Iste, submodel TCR bol už predstavený ako koncept dávnejšie, ale teraz je fyzicky dostupný, tak prečo si ho nepripomenúť. Pre mňa by to zase bolo iba ďalšie GTI v rade, nebyť marketingového označenia TCR, čo je okruhový seriál, ktorý si chodím užívať na náš Slovakia Ring. Samozrejme, skutočné pretekárske vozidlo je na míle vzdialené tomu komerčnému, ale jednoducho ma premohol sentiment.
V mojom prípade je to síce obmedzené iba na jednu farbu “Pure Grey”, ktorá je naozaj fantastická, hlavne s tými tínedžerskými polepmi, ktoré mi nevadia, dokonca ich vyžadujem. A musí to byť jednoznačne trojdverová verzia, áno, doprajem vám trochu prskania, že vy potrebujete 5 dverí a podobné bla bla. Kolieska si prosím 19-palcové s rozmerom pneumatík 235/35 (k dispozícií sú aj 18-palcové).
Klasický preplňovaný dvojliter má v tomto prípade slušných 290 koní a krútiaci moment 380 Nm, ale to nie sú parametre, z ktorých v tejto dobe padáme na zadok. Už to konečne začalo vyzerať ako poriadne povozenie pre chlapov, avšak označenie GTI sa klasicky nezaprelo. Aby si aj dôchodcovia užili rýchlosť bez námahy, tak je tu použitá výhradne 7-stupňová prevodovka DSG (so samosvorom). Vďaka nej vystrelí TCR-ko z 0 na 100 za 5,6 sekúnd. Za príplatok sa zastaví na méte 260 km/h. Model Golf GTI TCR v Nemecku štartuje pri sume 38 950 EUR, verzia, pri ktorej sa rozbúcha moje srdce, bude vďaka rôznym paketom drahšia.
Musím však uznanlivo prikývnuť, že tento model má niečo do seba. Už to nie je iba hothatch pre dôchodcov, ale aj pre dôchodcov a ich vnukov. V tom vidím veľký progres. A poviem vám, na svoj dôchodok by som si presne takúto verziu kľudne doprial. A z času na čas by som dal kľúčiky vnúčikovi, nech sa vyvenčí.