Triky s matematikou

Nebudeme skrývať nadšenie, že najlacnejší hothatch, teda v našich očiach zábava dostupná pre široký okruh nadšencov, dostal svojho nástupcu. Predošlá verzia, ktorú poháňala atmosférická 1.6 (100 kW / 136 koní), bola nami dôkladne popreháňaná po rôznych kľukatých cestičkách a má náš certifikát zábavy.

Tým pádom očakávania sú veľké. Tipovali sme, že výkon poletí k nejakým 160-tim koňom. Ale Suzuki s nami komplikovane vybabralo. Pre tých, ktorí vidia iba suché čísla, bude sklamaním. Nová pohonná jednotka 1.4 BOOSTERJET ponúka iba 140 koní (ale 230 Nm). Trik Suzuki však spočíva vo výraznej redukcii hmotnosti o fantastických 90 kg, na finálnych 970 kg. Pokiaľ vám niečo hovorí pomer výkonu a hmotnosti, tak vám z kalkulačky vyjde, že nový Swift nebude rozhodne pomalý. Nám to tak vyšlo a začíname sa tešiť.

Prednej časti vozu chýba dynamická agresivita, ale 17-palcové disky a hlavne zadná časť s dvomi koncovkami výfuku potvrdzujú príslušnosť k športovejším modelom. Tento variant je v hierarchii modelu Swift najvyššie, teda bude patrične plne vybavený (adaptívny tempomat, detekcia opustenia pruhu a všetky tie ďalšie veci, ktoré vypíname pri športovej jazde ako prvé :-)).

Nevieme sa dočkať, kedy prvýkrát použijeme 6-stupňovú manuálnu prevodovku a po dôkladnom zahriatí motora dáme ľudovo povedané plný „kotol“. Chceme veriť, že sa nám vyroja príjemné spomienky z predchádzajúceho modelu, plus niečo navyše.

Mohlo by sa vám páčiť