TEST Vespa GTV 300 – kašli na výbavu, štýl je podstatnejší
- Od Michal
Toto všeobecne platí snáď o každej Vespe. Oni totiž neoplývajú nejakou úžasnou výbavou, ale akonáhle sa na jednu pozriete, máte jasno v tom, čo je prioritou. Dizajn. Vzhľad. Tá fantastická aura, ktorá ide okolo tejto „motorky“. Čo ak by som vám ale povedal, že nová GTV-čka ponúkne aj čo-to z modernej výbavy mestského skútra?
Jo, je to tak. Nová GTV-čka je mestský štýler, ktorý konečne ponúkne aj čo to z funkcií 21. storočia. Oproti tradičnej GTS-ke tu nájdete krásny kruhový displej, ktorý zobrazí všetko podstatné… až na vonkajšiu teplotu. Okej, na skútri to možno nepotrebujete, ale je to informácia, ktorá sa ráta. Takže takto – vidieť môžete rýchlosť, aktuálny čas, stav nádrže, teplotu vody a celkový nájazd (alebo spotrebu, prípadne napätie batérie). Dojazd? Nuž, nie… Načo.
Na druhú stranu, načo sa trápiť nejakým číslom, keď skúter jazdí zhruba za tri litre na 100 kilometrov a pumpa je za každým rohom? Oveľa viac oceníte bezkľúčové štartovanie, ktoré sa postupne dostáva do každej modernej Vespy. To je skutočný game changer. Už nemusíte šmátrať po kľúčiku, stačí sa oháknuť, nasadiť prilbu, otočiť ovládačom a našťartovať. Ako hovorí známy rapper – „štýl za-bi-tý!“.
Azda jedinou nevýhodou modelového radu GTV je veľkosť motora pod sedlom. Tristovka s výkonom 17,5 kW (24 k) dokáže riadne rozbehnúť osičku, no šoférovať ju môžete len s vodičákom na motorku. Vodiči, ktorí majú len B-čko, pre nich stále ostáva len Primavera alebo GTS-ka, ktorá ide kúpiť v konfigurácii 125 cc a 11 kW.
Jazdne ide o jeden z najzaujímavejších „malých“ skútrov. Podvozok je síce tvrdší než klasická GTS-ka (aspoň pocitovo), no mestom letí GTV-čka ako diabol a aj nerovnosti hlce šikovne. Vďaka kompaktnejším rozmerom imidžovej GTV-čky s ňou tiež hravo prejdete zápchou a zaparkujete ju aj na užšie miesta. V meste sa pohodlne odvezú aj dvaja dospelí, akurát ten batožinový priestor pod sedlom často nedovolí uložiť ani jednu L-kovú či XL-kovú helmu. Na to však má Vespa šikovné riešenie – tzv. štuplík pod sedlom, kde si viete helmu zahačknúť a uzamknúť.
Novinka je dostupná v dvoch farbách – čiernej a tejto pieskovej (ľudovo zvanej dubajskej). Cenovka sa zastavila na 7 199 eur s DPH.