TEST Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 4WD – Stará škola si príde na svoje

Suzuki SX4 S-Cross 1,4 Boosterjet Hybrid Allgrip. Pfúú, tak to máme za sebou, zoznámte sa s nekonečne dlhým názvom vďaka prívlastkom. A teraz poďme priamo k veci, pretože toto je (s výnimkou Suzuki Swift Sport) najlepšie dvojstopové Suzuki, ktoré si môžete kúpiť. Jimny úmyselne nespomínam, lebo túto malú lásku si, žiaľ, nemôžete dnes kúpiť.

Vysvetlím. Pozrite sa totiž pozornejšie, SX4 S-Cross je to, čo hľadáte, keď máte dosť všetkých tých vychytávok a moderných áut a potrebujete skrátka spoľahlivé normálne auto, ktoré je jednoduché ovládať. Zvonka je (spredu) pohľadné, je to SUV so štvorkolkou (zíde sa občas), je relatívne malé, no zvnútra veľké (odviezli sme sa na víkend na Liptov štyria dospelí plus batožina komfortne) a v interiéri nájdete všetko tak, ako má byť. Teda, čo má byť analógové a stláčacie, to sa stláča (otáča), čo má byť digitálne je digitálne. Fasa, toto auto mi sadlo hneď v prvý deň. Niet divu, že ho stretávam na cestách každý deň hneď niekoľkokrát.

Napriek tomu, že SX4 S-Cross Boosterjet Hybrid Allgrip (whatever) je tak trochu poctivá stará škola, predsalen ponúkne aj niečo navyše – to niečo, čo máme radi na súčasných autách. Tak napríklad, je to mild-hybrid (+ 15 kg hmotnosti), ktorý dopomáha výkonu oturbenej benzínovej jedna-štvorky s výkonom 95 kW (129 k) a 235 Nm. V tomto prípade nemáte nárok na neestetické zelené EČV, ktoré vás zvýhodňujú v zahraničných krajinách, ani nemôžete čerpať dotáciu či jazdiť čisto na elektriku, ale zasa – SX4-ku nemusíte nabíjať (dobíja sa rekuperáciou – brzdením motorom) a znižuje spotrebu. Tá sa v mojom prípade usalapašila na príjemných 6,0 na sto kilometrov. Ak by sme nejazdili plne naložení, určite by sme sa dostali k atraktívnejším číslam, pritom dynamika tomuto autu nechýba.

Čo ďalej – ahá, podpora pre Apple CarPlay (a Android Auto), vďaka ktorej nemusíte riešiť, aký infotainment auto ponúka. LED svetlá, vďaka ktorým vidíte v noci veľmi jasne. Výhrev sedadiel, aby aj manželka bola spokojná. Adaptívny tempomat, aby ste si držali bezpečný odstup pri diaľničných presunoch. A tak ďalej.

Auto má však aj svoje nevýhody. Chýbal mi automat, ktorý príde na jeseň, pretože v každodennom vozítku by som už skrátka z hľadiska komfortu nechcel kvaltovať šesťrýchlostný manuál. Možno stará škola áno – ja nie. Poďme ďalej – jasnéže interiér nevyzerá nejak bohovo a nájdete tu veľa tvrdých plastov a tlačidiel z čias vašej mladosti. Ale koho to zaujíma? Koľkokrát stláčate tvrdé plasty – raz?

Napriek tomu sa mi s SX4 S-Cross dobre jazdilo a bol príjemným spoločníkom pri dennom dochádzaní do práce či rodinnom cestovaní do Tatier. Navyše, ak sa pozriete na jeho cenovku, mávnete rukou a s úsmevným “ohohó” si poviete, že za tie peniaze tu niet veľmi čo kritizovať. Neviem ako by som to povedal tak, aby som nikoho neurazil, no SX4 S-Cross mi prišiel ako dobrá voľba pre obyčajnú slovenskú rodinu či dôchodcu, ktorý si občas potrebuje odskočiť na chalupu nad mesto. Navyše, finančne vás nezruinuje.

Mohlo by sa vám páčiť