TEST Suzuki S-Cross 1.4l BOOSTERJET MILD HYBRID ELEGANCE 4WD – Skoro som ho kúpil

Môže sa zdať, z časti oprávnene, že S-Cross je len prezlečená a menej okukaná Vitara. Tak trochu to aj je pravda. Cenový rozdiel v základných výbavách oboch modelov je 2 000,- (19 990,- vs 17 990,-) takže je na zváženie, čo preferujete. Majú rovnaké možnosti pohonov i motorizácií. Je tu len jeden základný rozdiel, od ktorého sa vlastne všetko odvíja.

Kým Vitara pôsobí v tejto dobe ako zvýšený hatchback, alebo podľa moderného pomenovania crossover, S-Cross, ktorý má aj v názve cross, pôsobí už viac ako SUV (čo je ale paradox, lebo v predchádzajúcej generácii v dobovom kontexte to bolo opačne). Môže za to primárne jeho kolmé čelo s maskou a relatívne vyššie položená kapota. A toto je jeho hlavným predajným tromfom, čo si budeme nahovárať. Zadná grafika svetlometov je pre časť publika kontroverzná, osobne mi neprekážala, aspoň sa vozidlo ľahšie identifikuje a to preferujem. Teraz sa už situácia na poli tohto segmentu individualizuje, ale nedávno bolo možné rozpoznať konkrétny model cross/SUV iba zo vzdialenosti troch milimetrov.

Výhodou kompaktu, ktorý má dĺžku iba 4 300 mm (ale svetlú výšku až 180 mm!) je, že náklady na výrobu sú menšie, ale zároveň sa automobilka snaží kupujúceho ohromiť pestrejšou výbavou, ako je to všeobecne bežné v o triedu väčšom SUV. Tu už úplne v základe máme adaptívny tempomat, LED svetlomety, cúvaciu kameru a ešte pár bezpečnostných senzorov. Toto za 19 990,-! Testovací model bol v nabúchanej výbave Elegance, kde som sa okrem 9-palcového displeja infotainmentu kochal 360 stupňovou kamerou. Povedzme, že ak netrváte na pohone 4×4, tak vám na túto výbavu vystačí 23 530,-. Na druhej strane, už keď si kupujeme cross s vizuálom SUV a príplatok je rozumný, tak prečo za 25 290,- neísť do AllGrip varianty? Nebodaj, ak nepotrebujete 360tku, tak vám stačí 23 290,- a máte doma štvorkolku.

Je tu však jedna, podstatná nevýhoda. Agilný motor 1.4 BoosterJet dostanete vždy len s manuálnou prevodovkou. Ja som stará škola, mne to nevadí, ale som v menšine a toto vnímam ako nedostatok. Automat je vyhradený pre plnohodnotný, ale neuveriteľne pomalý HYBRID 1.5, a proste, prepáčte, ten asi málokoho uspokojí. Hlavne, keď tá preplňovaná 1.4 (95 kW a 235 Nm) je vzhľadom na nízku hmotnosť (1 285 kg – 1 305 kg) veľmi pružná a hlavne šetrná. Ako naozaj, bolo to príjemné prekvapenie a nebol problém sa hrať s S-Crossom trochu na dravca ciest a predbiehať okolie. Pokiaľ som nechodil na diaľnice často, mal som priemernú spotrebu 6,2 l na 100 km. Ja hybrid nepotrebujem, stačí mi tento overený mild!

Spomínaný 9-palcový displej pôsobí v interiéri ako päsť na oko, je naozaj enormne veľký. Ak vám oči neslúžia, je to super, niektorí prémiovejší Japonci vedia váš zrak poriadne potrápiť. Vzadu sa s operadlami dá aj trochu hýbať, čo je tiež fajn a podľa toho si trochu meniť objem batožinového priestoru medzi 430 a 440 litrami. Ak som to ešte nespomenul, ergonomická strohosť, ktorá je tu klasicky suzukácky prítomná, má tú výhodu, že pokiaľ máte doma väčší vozový park, tak tu si na nič extra zvykať nemusíte. Všetko je tam, kde má byť a je to tak v poriadku.

Priznám sa, že v rámci rodiny sme zvažovali, že si zaobstaráme nový S-Cross, čo si môžete vysvetliť ako pozitívnu referenciu. Je nás však 5 rodinných príslušníkov a nakoniec sme išli o triedu vyššie (ale bol to Japonec). Osobne môžem povedať, že sa nám páčil vzhľad, primárne spredu, veľmi zaujímavá výbava, za ktorú sa inde pripláca dosť a pružný, ale úsporný motor. Manuálna prevodovka nám nevadila, ale predsa len, automatu by sme sa potešili viac. Berte to ako odporúčanie, S-Cross je dostupný za zaujímavú cenu a myslím si, že máločo takúto ponuku prekoná.

Mohlo by sa vám páčiť