Dlho som rozmýšľal, ako Superb Combi L&K najlepšie v skratke popísať. Pomohol som si touto známou marketingovou formulkou, ktorá ho, podľa mňa, dokonale vystihuje. Superb Combi vo verzii Laurin & Klement totiž nemôže súperiť s automobilmi, ktoré sa pýšia rôznymi superlatívmi. Nie je najluxusnejší, najdrahší, najrýchlejší ani najmenší či najúspornejší. Navyše, ak počujem v nejakom slogane superlatív, ihneď spozorniem a som tak trochu skeptický. Nie, Superb Combi L&K je skrátka ukážkou toho, že aj „doma“ vieme vytvoriť svetové auto.
Majitelia automobilov značky Škoda už asi budú vedieť, na čo úvodom narážam. Dobre totiž poznajú svoje autá a okamžite vedia vymenovať aspoň päť dôvodov, prečo si svoju Škodu vybrali a obľúbili. Ale čo bežný zákazník, ktorý sa obzerá na trhu, hodnotí, počíta a bojuje v ňom dilema – kúpiť auto z rozumu alebo z emócie?
A prečo nie niečo z oboch svetov?
Jasné, že áno! Superb Combi vo vrcholovej výbave Laurin & Klement si požičiava výhody z oboch svetov. Emočné potreby pokrýva štýlový dizajn s nezameniteľne tvarovaným predkom, ktorý, dovolím si tvrdiť, je veľmi vkusný, nadčasový a zároveň správne drzý. Superb sa na svet pozerá svojimi LED svetlami s ostrými hranami, ktoré prejavujú trocha arogancie a cestnej drzosti, a tú všetci chlapi tak trocha chcú, aby sa na cestách medzi všetkými tými Mercedesmi, Bavorákmi a Audinami cítili sebaistejšie.
Rozum zasa hovorí, že už nie ste tínedžer, ktorý je ochotný tolerovať nekomfortné sedadlá, malý priestor a kvaltovanie v zápche. Už ste dospelý človek, ktorý si potrpí na určitý luxus a auto je okrem vyjadrenia istého statusu aj dopravný prostriedok, v ktorom trávite množstvo času.
Novinku vo vrcholovej výbave je možné kúpiť už od 34 690 eur, prípadne 35 890 eur vo verzii Combi. Investícia do vyššej výbavy než Style ponúka niekoľko základných argumentov, medzi nimi špeciálny interiér L&K, unikátne disky PEGASUS, natáčacie svetlomety a niekoľko prvkov výbavy, ktoré zvyšujú komfort pri cestovaní. Mimo iného je to predovšetkým nezávislé kúrenie (alebo chladenie) s diaľkovým ovládaním, ventilované predné sedadlá, elektrické sedadlá s pamäťou, masážne sedadlo vodiča, adaptívny podvozok, trojzónová klimatizácia či vyhrievané zadné sedadlá.
Tým to však nekončí. Ak si do Superbu Combi L&K prvý raz sadnete, budete ohromení. V prvom rade priestorom pre pasažierov, ktorí budú od kúpy vášho nového Superba najradšej chodiť iba s vami. Okrem toho počas zdolávania prvých kilometrov začnete objavovať všetky tie fantastické riešenia, ktoré spadajú pod jednoduchý názov „Simply Clever“. V Škode sa pri navrhovaní interiéru skutočne zamysleli a prišli s radom praktických riešení, ktoré doslova zlepšujú každodenné cestovanie. Okrem komfortnej výbavy je to šikovné rozloženie úložných priestorov, 220V zástrčka pre zapojenie klasickej nabíjačky (napríklad na notebook), užitočné vrecká na stranách predných sedadiel či držiak na mobilný telefón v hlavovej opierke, vďaka ktorému zabavíte vaše deti pri dlhých diaľničných presunoch.
Ohromný kufor (660 / 1950 litrov) so sieťovým programom je len bonus, ktorý už veľmi ani nespomíname, keďže nadrozmerný batožinový priestor je v Škode starou známou. Skôr zaujme štvorkombinácia – úsporne ladený 190-koňový naftový dvojliter, automatická 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG, adaptívny podvozok a pohon všetkých štyroch kolies. Toto je to, čo si prajete, ak patríte medzi šoférov, ktorí si potrpia na komfort. Správanie sa podvozku je vynikajúce, auto sa zbytočne nenakláňa a aj cestou s menej kvalitnejším asfaltom si príjemne pláva, pričom neprepúšťa cez volant žiadne vibrácie či otrasy. Sedemstupňová prevodovka s možnosťou výberu jazdného režimu zasa umožňuje vychutnať si obyčajný diaľničný presun či kľukaté rakúske cestičky, ktoré sa tiahnu popri drobnej alpskej bystrine. Stačí si prepnúť do Sport módu a aj napriek dlhočiznému telu Superbu sa môžete hadiť serpetínami, a to pokojne aj s naloženými bicyklami na ťažnom zariadení. Režim komfort zasa znamená návrat do „bavlnkového“ štýlu jazdy, kedy nechcete zbytočnými otrasmi vyrušovať oddychujúcu rodinku po dlhom výlete.
Dvojlitrové TDI-čko sa pri týždňovom teste ukázalo ako najrozumnejšia voľba do tohto auta. Má potrebnú dynamiku, aby rozbehol aj plne naložený kombík, no zároveň nebude zúrivo vytrhávať desaťeurovky z vašej peňaženky, ak sa budete ponáhľať do práce či domov. V priemere si vypýta okolo sedem-a-pol litra, čo je na rozmerný dospelý automobil veľmi slušné číslo.
Superb Combi vo výbave Laurin & Klement je synonymom pre aktuálne najlepšiu Škodu na trhu. Škodu, ktorá sa môže pýšiť nadčasovým dizajnom, nadštandardnou komfortnou výbavou či riešeniami, ktoré vám bude závidieť aj majiteľ luxusnej limuzíny. Táto Škoda neoplýva pochybnými superlatívami, ktoré sa snažia ju predať cez predložku „NAJ“. Nie je najlacnejšia, najekologickejšia, najluxusnejšia, ani najekologickejšia. Povedzme si to férovo a na rovinu, je „iba“ najlepšia Škoda, aká kedy doposiaľ vznikla. A my veríme, že z nej budete rovnako nadšení, ako sme ňou nadšení my.