TEST Škoda Scala Monte Carlo 1.5 TSI – S duchom francúzskej riviéry

Monte Carlo mám rád. Je okázalé, zároveň decentné a dokáže si vás okamžite získať svojou architektúrou a malou-veľkou rozlohou. Malou, pretože sa rozprestiera len na necelom štvorcovom kilometri; veľkou, pretože tu nájdete skutočnú prírodnú rozmanitosť na malom priestore. Podobne je to aj s modelmi Monte Carlo od Škody, ktoré odkazujú na bohatú históriu a úspechy v motoršporte práve v tomto malinkom štáte.

Aj Scala Monte Carlo je okázalá (farbou a doplnkami), no zároveň decentná (celkovým vzhľadom). Rovnako tak si vás dokáže získať architektúrou (dizajnom) a malou-veľkou rozlohou. Malou zvonka a veľkou zvnútra, keďže hlavnou devízou Škodoviek je práve ich vnútorný priestor, ktorý býva bezkonkurenčný. Toľko k podobnostiam, Scalu Monte Carlo radšej do skutočného Monte Carla neťahajte, tam patria úplne iné autá.

Ak chcete svietiť, vezmite Scalu Monte Carlo kamsi do menšieho mesta. Medzi fádnymi autami s chrómovanými doplnkami bude tento červeno-čierny exemplár udierať do očí. A to v pozitívnom slova zmysle. Black packet, ktorý je charakteristický pre športovú líniu, je stávkou na istotu. Čierna vyzerá agresívne v spojení s červenou to budete vnímať ešte viac. Doplňme k tomu ešte nejaké tie lištičky, difúzor, pretiahnuté zadné sklo a čiernu panoramatickú strechu, a máme tu recept na úspech.

Športového ducha vtlačili dizajnéri aj do interiéru. V prvom rade zaujmú masívne športovo tvarované sedadlá, ktoré však ponúkajú obrovskú dávku komfortu. Sú totiž mäkké, majú skvelé bočné vedenie a ponúknu výhrev počas zimných mesiacov. Zrezaný športový volant s červeným obšitím, čierny strop a ďalšie detaily len umocňujú pocit, že sedíte v rýchlej Škodovke. To je však pravda len tak na polovicu.

K tejto agresívno vyzerajúcej verzii by to totiž chcelo dvojilitrové TSI-čko s aspoň 190 koňmi, ktoré je v ponuke k iným modelom (Superb, Karoq, Octavia, …). Benzínové maximum, ktoré si môžete nakonfigurovať, je 110 kW (150 k) turbobenzín s objemom 1,5 litra a krútiacim momentom 250 Nm. Svižnosť motoru nechýba, o tom niet pochýb, no ako som už spomenul, aby to malo ten správny “RS” feeling, hodil by sa sem výkonnejší dvojlitrík. Odmenou za downsizing v podobe nového EVO motora s vypínaním valcov je nádherná spotreba, ktorá sa pohybuje v rozmedzí od 5,5 do 6,5 litra na sto kilometrov. Pri bežnom jazdení sa mi podarilo dostať pri ceste z domu do Bratislavy (cca 75 km, z toho 15 – 20 km mesto, zvyšok diaľnica) za 5,5 l / 100 km. Testovací týždeň som skončil s priemerom 6,3 l / 100 km.

Čo ale príjemné prekvapí v prípade Scaly Monte Carlo je jej technologická vybavenosť. Držanie v pruhu a adaptívny tempomat už považujem za štandard v tejto triede. Virtuálny kokpit s prehľadnou grafikou je nice-to-have, ktoré sa tiež objavuje u konkurencie čoraz častejšie. No čo ma najviac prekvapilo, je konektivita. Aplikácia, spolupráca infotainment systému a mobilu či podpora bezdrôtového CarPlay je niečo, čo do svojho ďalšieho auta bez debaty chcem! Nie je nič pohodlnejšie ako nastúpiť, hodiť mobil do odkladacieho priestoru, kde sa bezdrôtovo nabíja, stlačiť ikonku navigácie Waze, navoliť obľúbený playlist zo Spotify a hor sa na cesty. Prepojenie je dokonalé, za celý týždeň sa mi nestalo, že by spojenie zamrzlo alebo sa odpojilo. Zbohom káble!

Na záver som však našiel ešte jednu analógiu s francúzskou riviérou. Podobne ako výlet do Monte Carla, aj Scala Monte Carlo vás vyjde, povedzme si pravdu, relatívne draho. Pri motorizácii 1,5 TSI spolu so 7-stupňovou automatickou prevodovkou vás tento model totiž vyjde na minimálne 23 420 eur. A to sme ešte nezačali prihadzovať príplatkovú výbavu…

Mohlo by sa vám páčiť