Je to už pár mesiacov, čo sa za mnou zastavil Michal s cenovo dostupnejším Karoqom. Oháňal sa prívlastkom „Ambition“, čo Slováci volajú skôr „socpaket“. Druhý biely Karoq, ktorý sa nám dostal do rúk, bol už vo výbave Style, pričom sa jeho cenovka zastavila až na (takmer dvojnásobných) 40 950 eur. Stojí však za to priplácať?
Nástupca modelu Yeti je od hlavy po päty iný. Je podstatne krajší, má iný názov, je rozmernejší, a teda osloví väčšiu skupinu ľudí. A to nielen zvonku, ale i vo vnútri. Interiér Karoqu je naozaj krásne nadizajnovaný. Za volantom, ako spolujazdec, ale taktiež na zadných sedadlách, som sa cítil vždy skvele. Dopomohla tomu stropnica v čiernej farbe spolu s rozmernou panoramatickou strechou, ktorá navodzovala pocit ako v luxusnom bunkri. Biely interiér ešte viac zdôraznil honostnosť interiéru, i keď má to samozrejme svoju daň – všetko sa ľahšie ušpiní, a to hlavne sedačky v bielej koži. Moja voľba by preto padla radšej na alcantru. Tvarovanie sedadiel je ale neskutočne pohodlné a dlhšiu cestu zvládnete v pohode bez bolesti chrbta.
Počkajte si však na noc. Počas nej na cestu svietia parádne Full LED svetlomety, ktoré vo vnútri dopĺňa „moodové“ ambientné LED osvetlenie interiéru. Spoločne so sound systémom CANTON dokážu vytvoriť parádnu atmošku.
Uprostred všetkého sa nachádza hlavný ovládací prvok – infotainment systém Columbus o veľkosti 9,2 palca. Je skvelý, rýchly, ale chýba mi fyzické „koliečko“ na hlasitosť. Okej, no veď hlasitosť môžeš ovládať multifunkciou na volante, ale predsa, staré dobré koliečko je koliečko. Columbus taktiež disponuje funkciou bezdotykového ovládania – táto fíčura je zaujímavá na ukážku svojho kúzelníckeho talentu pred nič netušiacou posádkou, ale podľa mňa je v praxi nevyužiteľná. Pri gestikulácii som napríklad viackrát nechtiac prepol song ktorý hral cez CarPlay.
Auto som si rýchlo obľúbil aj vďaka svižnosti, ktorú poskytovala benzínova strojovňa 1.5 TSI so 150 koňmi (110 kW) a 250 N.m. Motor síce má krútiaci moment, ktorý si užijete hlavne pri svižnejších rozjazdoch, no pri diaľničnej rýchlosti trvá, kým tých 150 koní pohne s autom. Škoda by neurobila zle, ak by do ponuky Karoqu pridala silnejšiu verziu, napríklad 2.0 TSI s aspoň 162 kW. Toho sa však asi nedočkáme.
Po niekoľkých desiatkach kilometrov som sa rozhodol opustiť mesto a zobrať Karoq na nespevnené a nerovné povrchy, hillclimby, či prechody cez malé jarky, aby som zistil, či je schopný aj v teréne. Samozrejme, pohon všetkých štyroch kolies a dostatočne vysoká svetlá výška preukázali, že ľahký terén Karoq bez problémov zvládne. Pokojne ho teda vezmite na chatu či do lesa.
Asi jedinou chybou tohto auta je kufor, respektíve jeho objem. Na kompaktné SUV mi príde malý – napríklad na dovolenku k moru by sme museli pár vecí asi nechať doma alebo hodiť na zadné sedačky. Ďalším sklamaním bolo sklopenie celého stredného sedadla aby vznikla lakťová opierka. Pri pohľade na zadné sedačky na mňa hľadela diera a ja som mohol vidieť až do kufra.
Týždeň s Karoqom bol zaujímavý, prekvapujúci a po prechode do môjho auta ťažký. Ľahko sa zvyká na niečo pohodlné, jednoduché a zároveň s množstvom rôznorodých fíčur. Stále si ale myslím, že to nie je auto pre muža, pre neho je v katalógu vyhradený skôr Kodiaq. Za volantom tejto Škodovky si predstavujem hlavne nežné pohlavie, podobne to mám napríklad aj s nedávno testovaným Volvom XC40. S malým SUV sa ľahko manévruje, je „bezpečnejšie“ a celkovo sa hodí skôr do rúk ženám.
Mať v súčasnosti manželku a mám možnosť jej kúpiť nové auto, Karoq by bol jedným z mojich adeptov. Jediným faktorom rozhodovania je cenovka (testovanej konfigurácie), pri ktorej sa dá rozhodovať aj o prémiovej značke.