TEST Škoda Kamiq 1.0 TSI – To je ono

Škoda aktuálne zažíva svoje šťastné obdobie. Ponúka široký modelový rad a postupne svoje autá faceliftuje a dopĺňa po vzore nového dizajnového jazyka. A ten je, holt, mne celkom po chuti, takže po novom Superbe som sa tešil na chvíle strávené s úplne novým autom postaveným na podvozku MQB A0 od Volkswagenu. Po Scale tak prichádza jej dvihnutá verzia s prepracovaným exteriérom podľa vzoru dizajnovej štúdie, ktorá nesie meno Kamiq.

Tretie SUV, veľkostne radiace sa pod Karoq, čiže na najnižšiu priečku, však na pohľad zvonku zatieni svojich dvoch väčších bratov. Škoda tu totiž vsadila na špeciálne tenké LED svetlá, ktoré pripomínajú použité svetlomety u Hyundaiu alebo Citroenu. Holt, zatiaľ na ne nikto nemá patent, takže – nech sa veselo používajú! Mne sa totiž extrémne páčia. Súrodenec Arony od Seatu a T-Crossu od Volkswagenu má vďaka nim a ich dynamickým smerovkám jednoznačne dizajnovo navrch.

Veľkostne je auto – povedzme si to úprimne – tak akurát pre troch-štyroch, ideálnejšie však pre dvoch. Kamiq je totiž o pár milimetrov kratší než Scala, za to však ponúka svetlú výšku vyššiu o 39 mm (v závislosti od použitých pneumatík), rovnaký rázvor a v kufri celkovo 400 litrov (1 395 litrov po sklopení sedadiel). Či sú toto čísla hodné vášho životného šťastia nechám už na vás.

Počas doby, kedy som s Kamiqom brázdil slovenské cesty, si ho ľudia chválili nielen zvonku, ale aj zvnútra. Práve tu sa ako vodič budete pozerať na ideálne rozložené prvky, ktorým dominuje (v našom prípade) veľký, 9,2-palcový displej infotainment systému spolu s virtuálnym kokpitom. Prekvapila ma stávka na moderné funkcie, totižto spojenie cez Apple CarPlay už funguje bezdrôtovo (!) a na palubovke už nenájdete klasické USB vstupy, ale dvojicu novších USB-C konektorov.

Prakticky zmýšľajúcich ľudí poteší množstvo Simply Clever prvkov, mňa z nich najviac potešil práve priestor na odkladanie a bezdrôtové nabíjanie telefónu, ktorý má také malé výbežky, aby vám telefón v tomto priestore nelietal a neprestal sa nabíjať. Šikovné riešenie, ak používate telefón bez púzdra. Ostatné automobilky sa môžu inšpirovať!

Pod kapotou testovacieho Kamiqu sa skrýval 85-kilowattový trojvalcový jednoliter, ktorý k životu potreboval 95-oktánový benzín. V malom mestskom SUV to nie je žiadny trhač asfaltu, no okrem príjemnej spotreby ponúkne slušnú dynamiku do tých približne 100 km/h. Neskôr budete motor musieť poriadne točiť, no v konečnom dôsledku si poradí aj s rýchlosťami do 200 km/h. Diaľničná jazda mu preto nerobí žiaden problém. Dokonca, vďaka adaptívnemu tempomatu a prítomným asistentom – udržiavanie v jazdnom pruhu a sledovanie mŕtveho uhla – som si ho viac vychutnával práve na diaľnici. Pochváliť musím aj dobré správanie trojvalcového motora, ktorý neprenáša dnu vibrácie a je výborne odhlučnený. Ozaj, ešte v jednej veci má Kamiq navrch oproti svojim továrenským súrodencom – Škoda doň napchala o 10 litrov väčšiu nádrž, čo znamená, že do Kamiqu sa vojde 50 litrov benzínu. Vďaka tomu ponúkne dojazd v rozmedzí 600 až 800 kilometrov.

Aj podvozok dostal Kamiq od sestry Scaly, no pred osadením prešiel výrazným prepracovaním. Vďaka tomu auto ponúkne dostatočnú svetlú výšku na zdolávanie mestských a prímestských nástrah, no bez nejakého extrémneho nakláňania sa. Pri Škode som už zvyknutý na to, že síce podvozok neponúka presné informácie o tom, čo sa pod vami deje (to by som skôr čakal od športovejšie ladených modelov RS), ale perfektne hlce všetky nerovnosti a zbytočne vás nimi nestresuje. Aj o Kamiqu sa tak dá povedať, že na ceste pláva, nepohupuje sa a pri ostrejšom rezaní zákrut nemáte pocit, že sa prevrátite.

Kamiq síce neponúkne pohon všetkých štyroch kolies, no už pri väčších modeloch sme sa presvedčili, že vo väčšine prípadov bude prednokolka bohate stačiť. Rovnako tak tomu je aj v tu, aspoň teda v letných mesiacoch. Rád si test zopakujem na snehu počas dlhej zimy pri zdolávaní mestských kopcov, no osobne si myslím, že ak nelozíte po horách, pohon prednej nápravy bude dostačujúci.

O Kamiqu som si na záver povedal len jediné: “To je ono!“. Toto auto je totiž výborným modelom pre mladé rodiny či páry, ktoré hľadajú priestranné, no nie zbytočné veľké auto, potrebujú vyššiu svetlú výšku (nech už majú na to dôvod akýkoľvek), uspokoja sa s (dnes už) priemerným výkonom motora a hľadajú praktickosť v spojení s emóciou. Áno, už aj v Škode sa dá hovoriť o emócii. Pozrite sa na to auto naživo. V dobrej špecifikácii a v peknej farbe bude vzbudzovať pozornosť, to je jasná vec!

Mohlo by sa vám páčiť