TEST Seat Tarraco vs. Škoda Kodiaq – Dvaja kohúti v jednom ringu

Nedávno sme mali možnosť vďaka spolupráci s kamarátmi zo StartStop.sk skúsiť dvoch koncernových súrodencov, ktorí toho veľa zdieľajú, no napriek tomu sú úplne iní. Už na začiatku musím uznať, že to nebol férový súboj, nakoľko import Škody poslal do ringu síce nabitú výbavu Laurin & Klement, avšak iba s pohonom prednej nápravy a motorom 2.0 TDi s výkonom 150 k, zatiaľ čo Seat vypustil Tarraco vo výbave Xcellence, s pohonom všetkých štyroch kolies a benzínovým dvojlitrom s výkonom 190 k.

Prednokolka vs. 4drive

Už, samozrejme, samotné porovnanie prednokolky s štvorkolkou ukáže veľké rozdiely. Obe autá sme zobrali na záhorské cesty, kde sme hľadali, čo majú spoločné a v čom sa líšia. Tarraco s technológiou 4drive sa, samozrejme, bez väčších problémov štveralo piesčitými dunami na Záhorí, kde ani hlbšia vrstva prašného piesku autu nerobila problém. Stačilo zvoliť správny jazdný režim a opatrne pracovať s plynom. Auto sa zakaždým snažilo plynule vyjsť bez toho, aby sa zahrabalo do zeme. Kodiaq, žiaľ, neprešiel týmto testom, keďže by ho španielsky súrodenec musel logicky vyťahovať z brindy. Avšak ani prednokolka sa nenechala zahanbiť a pri krížení náprav si relatívne dobre poradila so strmším výjazdom. Pri takto veľkom a ťažkom aute by to však chcelo už pohon 4×4 a volič jazdných režimov, ktorý Kodiaqu chýbal ako soľ.

Nafťák vs. Benzín

Ani v porovnaní motorizácií to nebude víťazná pieseň pre Kodiaq. Naftový dvojliter síce ponúkne dostatok krútiaceho momentu a nižšiu spotrebu, čo môže byť kľúčový faktor pri rozhodovaní sa, ale dynamika tomuto 150-koňovému motoru chýba. Plne naložené auto je lenivšie, má problém pohodlne predbiehať a chýba mu svižnosť. Naproti tomu v podobnej váhovej kategórii bolo Tarraco osadené 190-koňovým dvojlitrovým TSI-čkom, ktoré dokázalo vyvolať emóciu. Seat, čoby emočnejšia značka koncernu, tak pri konfigurácii tohto modelu vsadila na tú najsprávnejšiu voľbu pre SUV. Zvuk je kultivovanejší, motor podstatne dynamickejší a v športovom móde si užijete aj trochu… falošného zvuku. Každopádne, v tomto dueli víťazí opäť Seat, i keď iba fiktívne, pretože rovnakým motorom môžete v konfigurátore osadiť aj Kodiaq. 

Športový vs. Univerzálny

Keď sa pozriete na Tarraco a Kodiaq, hneď máte jasno, akú emóciu vo vás oba modely vyvolajú. Pre mňa osobne je zvonka Kodiaq krajší, uhladenejší a macatejší. Tarraco zozadu vyzerá ako zdvihnuté MPV, za čo asi môže síce dlhšie, no užšie telo v porovnaní s Kodiaqom. Zvnútra zasa vyhráva Seat. Aj keď mám rád škodovácke interiéry a ich šikovné Simply Clever riešenia, Seat vsadil na športovosť a z jeho interiéru je túto emóciu cítiť. Či už sú to budíky, poťahy, tvarovanie sedadiel, rozloženie palubnej dosky alebo obyčajné otvory ventilácie, Seat pôsobí, že upratal interiér športového auta do podoby, ktorá je stráviteľná v SUV.

Veľký vs. Veľký

Základ oboch áut je rovnaký a preto sa dá povedať, že oba modely sú veľké autá, ktoré možno zakúpiť aj v sedemmiestnej verzii. Rozdiely možno nájsť len v klasických číslach, a síce, že v päťmiestnej verzii je kufor Tarraca o 40 l v základe väčší (720 vs. 760 l) než v Kodiaqu. V maximálnom objeme zasa víťazí Kodiaq, ktorý je väčší o 145 litrov (1920 vs. 2065 l). Obe autá sa tak handrkujú v podobných kategóriách o málo podstatné čísla, raz vyhráva jeden, raz druhý. Oba modely sú však schopnými a skvelými rodinnými autami, vychádzajúcimi z rovnakého základu, ktoré odnesú maximum.

Paradoxne lacnejší

Nech sa na to pozriem akokoľvek, Kodiaq je v každom ohľade lacnejší. Seat Tarraco začína od 27 830 eur, zatiaľ čo Kodiaq si kúpite už za 23 790 eur. Samozrejme, rozdiel vo výbave je značný, keďže aj rozdiel v cenách predstavuje viac než 4 tisíc eur. Ak však porovnám podobné výbavové stupne a rovnaké motorizácie (2.0 TSI 190 k, 4×4, AT), Kodiaq Style začína na 35 530 eur, zatiaľ čo Tarraco na 35 880 eur (+350 eur). Tarraco však ponúka trošku bohatšiu výbavu, čo z neho robí atraktívnejšiu voľbu.

Ktoré teda kúpiť? Túto dilemu ťažko rozhodnúť. Osobne sa mi páčia oba modely. Svojsky. Páči sa mi interiér Seatu, avšak exteriér Škody. Motorizáciu, pohon a prevodovku si môžem vybrať u oboch rovnakú. Tarraco ponúka viac výbavy v základe, v Kodiaqu si to však môžem rovnako dokúpiť. Tak ktorý teda? Je to ťažká dilema, ktorú nechám na vás. Moje požehnanie majú obe autá, nakoľko ide o veľmi podobné modely, ktoré sa len na oko tak veľmi líšia. Nezabudnite tiež sledovať StartStop.sk, kde do testu okrem Tarraca a Kodiaqu prizvali ešte ďalšieho populárneho kandidáta na rodinné SUV – Hyundai Santa Fe.

Mohlo by sa vám páčiť