TEST Seat Leon ST 1.5 eTSI Style Family – Nekonfliktný mládenec

Začnime konfliktne, aj keď nadpis hovorí inak. Dnes je to predsa moderné. Doma poviem niečo a na pôde európskeho parlamentu iné. Ak chcete pekné kompaktnejšie kombi, teda kladiete dôraz na vizuálnu prezentáciu, Leon je krajší ako Octavia. Tak. Mojím cieľom nie je teraz porovnať tieto dva bratské modely, to nech si vyrieši koncern, o čo tu ide, len na Instagramových storíčkach vyzerá lepšie proste SEAT a keďže majú rovnakých rodičov, tak to nejak prišlo samé od seba.

Tie vonkajšie hranaté tvary sa vedia ľuďom zapáčiť. No dobre, aj Octavia je hranatá (nielen ona), ale nejak horšie. Vedeli ste, že sa dá byť hranatý dobre i zle? Čierne lakovanie je trochu ošemetné udržiavať tak, aby pôsobilo umyté aj po pár hodinách (ako frustrovaný majiteľ čierneho auta viem o tom svoje), ale je to voliteľná položka – dá sa zameniť. Na Leone (ako núka sa sexistická poznámka, ale držíme si dekórum) sa mi najviac páči zadok. Skosené ukončenie kufra, “umelecký” font nápisu modelu, a hlavne spojené svetlomety ako Brežnevove obočie, to všetko tu zapasovalo.

Vo vnútri to je také veselé. Teda zase hranaté. Palubovka je samoľúbo členitá, moja žena chytala virtuálny infarkt, lebo sú tam zákutia, kde sa ani prachovka nedostane. Digitálny kokpit sa v koncerne tak nejak očakáva, vyzdvihovať vysoké rozlíšenie a logickú grafiku nemá zmysel, toto nie je šialený Japonec. Mini volič automatickej (7-stupňovej DSG) prevodovky je elegantný, je mi sympatickejší, ako kedysi sa snažili tento prvok robiť veľkostne na úrovni manuálnej páky, čo je – pakovina. Platforma, na ktorej je Leon postavený zaručuje, že vzadu sa ľuďom vďaka rázvoru 2672 mm bude sedieť pohodlne. Toto je primárnym účelom Leonu. Má zaručiť, aby rodina fungovala na rozumných nákladoch s pekným novým autom. K naplneniu daného účelu prispieva aj 620 litrový objem batožinového priestoru.

Pohon 1.5 eTSI, teda mildhybrid, vnímam ako najlacnejšiu (26 500,-) cestu k automatickej prevodovke, ktorá je v dnešnej dobe esenciálnym prvkom k vyrovnanému duševnému zdraviu v rannej špičke. Maximálny výkon sústavy 85 kW zaťažuje hmotnosť 1416 kilogramov, plus ak zoberieme do úvahy aj varovanie WHO, že pasažieri sú obézni, tak je jasné, že na natáčanie Fast & Furious XX nás s Leonom nepustia. Kvôli spotrebe si túto motorizáciu kupovať nebudete. Deciliter hore-dole, papierová spotreba je veľmi podobná medzi variantami motora 1.5l (85 kW vs. 110 kW motorizácia) a je jedno, akú prevodovku to dostalo do vienka. V číslach je to 5,3 – 5,9 l/100 km, reálne povedzme 6 l/100 km. Not great, not terrible.

Svoje miesto pod slnko si Leon SP, teda po starom kombi, pri rodinnom súde rozhodne obháji. Manuálna prevodovka pri dennom používaní nemá opodstatnenie, okrem finančného, takže kvitujem, že tu je DSG-čko. Gigantický objem kufra poteší, ale pre mňa ako pôžitkára, je dôležitejšie, že toto všetko je zabalené v peknom obale. Predsa len, na exteriér i interiér sa budete pozerať každý deň pri plnení svojich povinností, takže nech sa na to dobre pozerá. Veľkostne je to akurát, parking v meste zvládnuteľný, ale práve som si spomenul na relatívne nízky posed. Ak presadáte z crossover-u, môže vás to zaskočiť. S prižmúrením všetkých očí Leon SP začína pri 22 970,-, len pri tom základe mi vadí manuál. Ale vám možno nevadí…

Mohlo by sa vám páčiť