Oranžovú Atecu sme v redakcii už testovali. Všetko dôležité ku nej teda bolo už povedané Milošom a mne neostáva nič iné, ako povedať, že ak chcete oranžovú Atecu, tak kúpte hentú, nie túto. Hentá totiž mala dvojlitrové té-es-íčko s dobrým výkonom, solídnu výbavu a zaujímavú farbu, vďaka ktorej auto nezanikalo na ceste.
Na rozdiel od hentej je táto iná. Je oranžová, ale nie až tak. Táto má trošku iný paket, pretože ide o výbavu Xcellence. Čojaviem, keď mne sa viac páči to FR-ko. Tu už sa mieša trochu viac farieb a celé to pôsobí trocha „rozbito“ na mňa. Hentá bola skrátka krajšia.
Hentá bola tiež zaujímavejšia pod kapotou. Mala dvojlitrový turbobenzín so 190 koňmi, ktorý porazil v šprinte aj Jaguar F-Pace 25d. Táto tam má 1,6-litrové TDi-čko, ktoré generácie 35+ priam zbožňujú. Tento motor je totiž úsporný, aj pri teste zhltol smiešných 4,5 až 5,5 litra na sto kilometrov. Táto je teda úspornejšia než hentá. Ale hentá je dynamickejšia, dravšia a má krajší zvuk. Táto robí kadla-kadla-pou a plný krútiak (250 Nm) dáva až po 3 tisíc otáčkach. Ani tých 115 koní nie je žiadna výhra, i keď vo dvojici a v režime Sport auto pekne ťahá. Hentá je ale v úplne inej lige.
Táto má ale čosi, čo hentá nemá. A dobre sa na to pozerá. Dokonca tak dobre, že som občas ocenil, že táto dokáže ísť na diaľnici chvíľu autonómne. Hovorím o displeji, ktorý nahradil budíky. Hentá môže ticho závidieť. Táto totiž ohúri každého, kto si do nej sadne. Agresívna grafika, jemné rozlíšenie a fakt pekný dizajn budíkov ma nútili pozerať sa stále na displej. Aj keď prvých pár chvíľ budete dezorientovaní, pretože displej ukazuje množstvo hodnôt, naučíte sa ho čítať a zistíte, že to majstri v Seate doladili na jednotku.
Nuž na záver mi ostáva len otázka, nad ktorou som sa zamýšľal celý čas. Chcel by som radšej hentú s nižšou výbavou alebo túto s vyššou výbavou, ale slabším motorom? Neviem sa rozhodnúť. Chcel by som hentú s interierom tejto.