Poznáte tú chytľavú skladbu od Rytmusa, Igora Kmeťa a Anity Soul? Spieva sa v nej: „Ona má štýýl a vie, že ťa vždy roztancuje…“ Pri tomto niekdajšom rádiovom hite mi napadla myšlienka. Ten refrén je o aute v ktorom sedím, o Talismane. Jasné!
Vysvetľovať asi nemusím. Talisman Grandtour je vďaka svojim tvarom jedným z najkrajších kombíkov na našom trhu. Ani sedan nie je škaredý, ale holt, konkurenciu má trochu väčšiu, a tam si už neodvážim obhájiť takéto tvrdenie. Futuristické svetlá, krásne tvary karosérie, zaujímavé línie a veľké kolesá spolu tvoria obraz, ktorý klame telom. Talisman vyzerá ako luxusný kombík, pričom jeho cena začína na 32 190 eurách (výbava Intens), resp. 38 160 eurách za (testovanú) verziu Initiale Paris.
Konkurent Superba a všetkých tých referentských kombíkov má však ešte jedno eso v rukáve, ktoré mi pripomenula skladba od Kmeťovcov. Ak si ešte spomínate, druhá časť slohy hovorí, že „ťa vždy roztancuje„. Kmeťovci tu zrejme dvojzmyselne narážali na 4Control, systém natáčania zadnej nápravy, ktorý auto v prenesenom význame doslova roztancuje. Krúženie, parkovanie, otáčanie sa či vyberanie ostrej zákruty je vďaka 4Control oveľa jednoduchšie a príjemnejšie. Auto sa s ním hravo pohybuje, čo pripomína spomínaný tanec.
Trochu problém mám s pokračovaním refrénu, kde sa spieva, že má štýl a vie, že ťa vždy dostane. Áno, Talisman Grandtour by ma dostal, keby mal pod kapotou riadny motor. Preplňovaná 1,6-ka so 160 koňmi na papieri vyzerá vcelku dobre, ale realita je iná. Skôr smutná. Motoru chýba dynamika. Pocit zo zrýchlovania je ako keby ste sa vrátili do čias, keď ste vlastnili stokoňové auto, ktoré síce nemalo problém predbehnúť jeden osobák, ale na kamión či autobus ste si už museli trochu viac trúfnuť. Žiaľ, neskúšal som Talisman s benzínovým motorom s dvesto koňmi, ktorý dáva určite iný pocit, avšak tento nafťák je skrátka nedostatočný. Navyše, jeho malý objem si zapýta. Pri dynamickejšom štýle jazdy to bolo kľudne aj 8 litrov na sto.
Odhliadnuc od toho je Talisman skvelý a má všetko čo by malo správne auto mať. Elektrické sedačky, ktoré sú vyhrievané aj vetrané, veľký infotainment systém R-LINK2 spolu s navigáciou, všetky tie farebné LED čačky-mačky, aby ste zapôsobili aj keď vojdete do tunela a, samozrejme, kopu miesta v interiéri a v kufri. Takúto priestrannosť som naposledy cítil, keď som testoval Superba Combi, ktorý je akýmsi etalónom triedy rozumných rodinných áut. Talisman Grandtour je dobré auto, avšak s nanič ponukou motorov. Ak Renault skoncuje s touto mŕtvou 1,6-kou a nahradí ju poriadnejším motorom (napríklad nový 1.8 TCe 225 k, ktorý je skutočne skvelý!), potom bude môcť plnohodnotne bojovať o srdcia všetkých milovníkov priestranných cestovných lodí.