TEST Renault Kadjar 1.3 TCe – nezbedná bludička

Renault “Bludička” Kadjar je taký provokatér. Láka telom do dobrodružstva a volá ako nebezpečná vodná víla do miest, kam by sa človek s bežným autom nedostal.

Svetlá výška a nabobtnaný svalnatý výzor evokujú dobrodružstvo v teréne na druhej strane nádherné LED kukadlá a príplatková modrá Iron farba z Renaultu Kadjar robia čistú bludičku, ktorá uhrančivým pohľadom mámi okoloidúcich pod vodnú hladinu.

Nový Kadjar pôsobí mohutnejšie, ako jeho predchodca, napriek tomu to nie je žiadny obor, s ktorým by sa v meste jazdilo nepohodlne. Vyfasoval pekné 18-kové kolesá, ktoré mu naozaj pristanú a pridávajú jemne dynamický výzor. Spodné podbehy v šedej farbe naopak dávajú vedieť, že toto auto nie je z cukru a aký taký terén zvládne. Celkovo mám z exteriéru pozitívny pocit. 

V interiéri je to už tak, ako to s bludičkami býva, mierne odlišné ako očakávania z pekného obalu. Veľmi pekné, pohodlné sedadlá s dobrým bočným vedením (a výsuvným predĺženým sedákom, ktorý bol pre mňa prekvapením v tejto triede), príjemný volant a výzor plastov pôsobí naozaj dobre, ešte stále prevláda fajn pocit z fešného zovňajšku. No keď ma bludička zhltne a naštartuje svoje ústrojenstvo, začínam si všímať divné veci.  

Privíta ma full digital prístrojovka a infotainment, ktoré však vyzerajú ako z hračkárskej napodobeniny auta. Infotainment by mohol byť viac user friendly. Rovnako nepochopiteľný pocit mám z umiestnenia aktivácie tempomatu, ktoré je pod ovládaním elektronickej ručnej brzdy (seriously? Horšie by to bolo už len v kufri). Vyhrievanie sedadiel je umiestnené podobne nepochopiteľne, pod stredovou lakťovou opierkou. 

Možno sa nájdu ľudia, ktorým by podobné veci v interiéri sedeli viac, no ja mám pocit, že ma bludička nalákala, zhltla a potom pekne požula. Našťastie si to žehlí fajnovým panoramatickým strešným oknom, z ktorého je radosť pozerať na okolitú prírodu. 

Do prírody ma vezme Renault Kadjar novým motorom TCe 160 GPF, čo v praxi znamená štyri valce, objem 1,3 litra, výkon 160 koní a manuálnu prevodovku. Nie som fanúšik malých objemov a downsizing sa mi z mnohých dôvodov hnusí, musím však povedať, že tento motor má celkom fajn prejav. Agilne potiahne, keď je treba, a aj spotreba bola v norme. Prevodovka zapadá do jednotlivých stupňov príjemne. Automat mi vôbec nechýbal. Do auta, ktoré by malo prechádzať nielen asfaltom ale aj terénom, sa mi manuál hodí viac.

Jazda s Renaultom Kadjarom je pohodlná. Pekne tlmí nerovnosti, prechod sídliskovými spomaľovačmi bol pohodlný aj bez spomalenia :-D. Skvelá svetlá výška až 20 centimetrov láka tam, kde by som sa s bežným sedanom neodvážil. Napríklad do terénu, ale aj v meste cez vyvýšený obrubník a rozbitú hlinenú plochu. Úplne parádne je parkovanie či vyparkovávanie zo zúžených priestorov. Netreba sa vôbec obávať oškretia diskov o obrubník, proste na ten obrubník vyleziete a znova zleziete a je pohodlne zaparkované.  Auto má síce parkovacieho asistenta, ktorého by určite ocenila nejedná krehká šoférska duša. Avšak pre mňa ako človeka, čo rád šoféruje sám, je samoparkovanie zbytočné, pomalé a teda som ho vôbec nepoužíval. 

Testovaný model nedisponuje 4×4 pohonom (ten je iba v naftovej verzii). Zato disponuje miliónom rôznych jazdných, brzdných a bezpečnostných asistentov, ktoré mi zjednodušovali každodennú rutinu pri jazde v meste. Mimo mesta, v ľahkom teréne auto príjemne hltalo jamy, výmoly a kopčeky. Cítil som jemné pohupovanie a celkovo som mal pocit, že toto auto zvládne celkom dosť. Netreba to však preháňať, pretože každé auto má svoju hranicu a je len otázne, kedy ju dosiahne. Nie je to žiadny offroad, takže do extrémov by som ho neťahal.

Ako by som teda zhrnul vlastnosti mámivej LEDko-okej bludičky Renault Kadjar? Nie je to auto podľa môjho vkusu. Napriek tomu si myslím, že si svoj okruh záujemcov tento typ vozidla určite nájde. 

Ak by som mal zhrnúť pozitíva, boli by to:
– design exteriéru
– parádne Full LED svetlá
– panoramatická strecha
– dobré sedačky
– relatívne svižný motor
– fajnová svetlá výška

Veci, ktoré však neprekusnem sú:
– hračkársky infotainment + prístrojovka
– nepochopiteľné umiestnenie tlačítok tempomatu a vyhrievania sedadiel

Konkurencia v tejto triede nie je malá a už je len otázne, ako sa nezbedník Kadjar a jeho cenníková cena popasuje s inými hráčmi tejto crossovero – SUV ligy. 

Mohlo by sa vám páčiť