TEST Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line – Mohlo by to byť skvelé eReSko

Bez srandy, na rovinu, mohlo to byť super RS-ko. Má na to totiž všetky predpoklady – agresívny bodykit, skvelé sedačky, dobre tvarovaný volant, čierny interiér a infotainment, ktorý by krásne zobrazoval všetky potrebné informácie na RS Monitore. Lenže, Renault sa zatiaľ tvári tak, že najostrejšie Clio nadobro pochoval a my si budeme musieť vystačiť s jemne pritvrdeným podvozkom a štvorvalcovou jedna-trojkou s výkonom slabších 130 koní. A to je škoda.

Späť do reality. R.S. line v tomto prípade nahrádza známejšiu GT Line, čo v praxi znamená, že Renault zjednocuje svoje športové výbavy na jednoduchšiu (alebo nazvime to skôr vizuálnu) R.S. line a extrémnejšiu divíziu R.S., kde nájdete tie pravé, teda keďže máme už iba jedno eReSko, tak nájdete to pravé športové náčinie. Agresívne pakety sú dnes v móde, preto nečudo, že toto bude isto populárna voľba.

V prvom rade musím Renault pochváliť, že z úspešného Meganu GT zobral všetko úspešné a nadžgal to do malého Clia, vďaka čomu pôsobí Clio R.S. line ako malý brat vyslúžilého pološportového Meganu. Obzvlášť v tej modrej sa podobajú, nakoľko si Clio požičalo disky, šedé doplnky a tak trochu i dizajn predných svetlometov. Čo je zaujímavé, je fakt, že Clio je postavené na novej platforme, a teda oproti predchádzajúcej generácii vôbec nenarástlo, práve naopak, o pár milimetrov sa skrátilo (14 mm), o pár znížilo (8 mm) a o pár kilogramov dokonca i schudlo (na druhú stranu, Clio piatej generácie je o 66 mm širšie než predchodca).

Najväčšími zmenami však Clio prešlo v interiéri. Dovolím si povedať, že R.S. line patrí zatiaľ medzi mojich favoritov v tejto triede. Interiér je skutočne pekný, hodnotný a kvalitne spracovaný a toľko mäkčených plastov som veru nevidel ani vo vybavenejších a vyšších modelových radoch u ostatných automobiliek. Pochvalu si zaslúžia aj perfektne tvarované športové sedačky s ešte lepšou opierkou hlavy, ktorej dizajn si Renault tak trochu prepožičal od Volva.

Okrem volantu, na ktorom dnes nájdete konečne všetko potrebné vrátane ovládania tempomatu, ma potešil aj set tlačidiel a ovládanie klimatizácie pod infotainment displejom. Fyzické tlačidlá, ktoré navyše pekne vyzerajú, sú príjemným bonusom, ktorý som skutočne mnohokrát ocenil. Ako bývalý majiteľ predchádzajúcej generácie si obzvlášť uvedomujem, aký obrovský krok spravilo Clio v novej generácii.

Takisto by som rád vyzdvihol technologickú výbavu, ktorá počíta s rôznymi asistentmi, ako napríklad asistent udržiavania jazdného pruhu či adaptívny tempomat, ako aj pekne graficky spracovaný a svižný infotainment systém. Práve absencia asistentov, nelogické usporiadanie tlačidle a hrozný infotainment boli veci, ktoré som v predchádzajúcom Cliu často kritizoval.

Jazdne je na tom populárne mestské auto tiež dobre. Podvozok vcelku prekvapil, dokáže pekne filtrovať náklony a šoféra zvádza, aby si do zákruty trochu pridal a vyšiel z nej rýchlejšie, než obyčajne. Trochu menej komfortná je kombinácia so 17-palcovými kolesami, ktoré nerovnosti slovenských ciest prenášajú do interiéru v podobe tvrdších úderov. Aj keď som si občas zaťal zuby, nakoniec som nad týmto neduhom mávol rukou, pretože R.S. line by podľa môjho názoru jednoducho tvrdší a ostrejší mal byť.

Štvorvalcový motor je na bežné jazdenie oukej, dokonca aj nejaké to ostrejšie predbiehanie zvládne. No to, že to je len paket R.S. line neoklamete. Stotridsať koní, 240 Nm krútiaceho momentu a zrýchlenie na stovku za 9 sekúnd nie je nič, čím by ste sa chválili. Mať tak pod kapotou oturbenú jedna-osmičku naladenú na 225 koní, vzadu difúzor a nenápadné krídelko, bavili by sme sa o pravom RS-ku. Takto je to skôr len taká napodobenina, ktorá síce vyzerá drsne, no ako sa vraví, pes ktorý šteká nehryzie. Jediné čím sa budete chváliť, bude spotreba, ktorá sa v kombinovanom štýle jazdenia pohybovala na úrovni 5,9 – 6,1 litra na sto kilometrov. K priaznivým číslam prispieva najmä spojenie s automatickou 7-stupňovou prevodovkou, s ktorou si auto naozaj dobre rozumie.

Clio R.S. line s motorom 130 TCe je skvelý mestským autom, ktoré klame telom. Stačilo by totiž urobiť zadný difúzor trochu inak, pridať jednu koncovku výfuku na druhú stranu, vymeniť motor, pridať malé krídelko a ja by som mu to zhltol aj s navijákom. Takto môžem povedať, že som si zajazdil na skvelom mainstreamovom aute, ktoré poteší oko aj peňaženku, ale tie logá R.S. by som dal z neho najradšej dole…

Mohlo by sa vám páčiť