TEST Opel Corsa GS Line – Urban “Corser”

Legenda Corsa

Opel Corsa. Legendárne autíčko, sen študenta, približovadlo pre seniorov, nákupná taška, ale hlavne super obľúbené mestské vozítko. Každou novou generáciou si Korzička získava viac a viac fanúšikov v širokom spektre šoférov/šofériek a táto najnovšia vyzerá podľa mňa najlepšie zo všetkých, tak sa na ňu pozrieme bližšie. 

Opel Corsa GS Line

Testovaný model má bielu farbu a v kombinácii s čiernou strechou a čierno-striebornými diskami to celé vyzerá fakt dobre. Fotky hovoria za všetko. Pod kapotou vrní 100-koňový, 1,2-litrový motor s troma valcami. Vnútro Corsy je celé tmavé, vrátane stropu, čo oceňujem úplne najviac, tmavé stropy sú proste super. Opel Corsa GS Line má športové sedadlá, dobrý športový kožený volant a celý ten “športový'“ look dotvárajú červené detaily (sedadlá, palubovka, prešívanie. Za vzhľad interiéru dostáva Corsa u mňa palec hore. 

Komfort a ergonómia

V prvom rade si uvedomujem, že Opel Corsa je v kategórii nižších vozidiel. Moje očakávania teda sú po usadení sa naplnené, dokonca jemne prekonané. Vpredu je dosť miesta, zadné sedadlá sú na túto triedu tiež prekvapivo priestranné. Nastupovanie dozadu je možno jemnou výzvou pre vyšších ľudí, vnútri je však dosť miesta aj na hlavu aj na nohy (meriam 183 cm). Batožinový priestor je štedrý, napratal som tam zložený detský kočík (bez nutnosti dávať dolu kolesá!) dve tašky na víkend a ešte nákup potravín. Čiže ak niekto mrnčí pri veľkosti kufru, alebo že Opel Corsa má málo miesta vzadu, tak si asi pomýlil triedu vozidla. 

A teraz si rovno strelím do kolena a poviem, že mi v aute chýbala lakťová opierka. Chýba mi aj automatická klimatizácia. Áno, asi to nie je štandard v tejto triede. No inžinieri v Opel nabombovali do tejto verzie veci ako tempomat, multimediálny systém, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievanie volantu (wow!), prepojenie Apple CarPlay a Android Auto, 6 reproduktorov (fakt dobrý zvuk!) full automatické LED svetlomety, ale lakťovú opierku za 5 korún asi zabudli niekde na výkrese. A manuálna klimatizácia pri takom technológiami nabitom aute je trošku strela do kolena od samotného Oplu. 

Zostanem pri veciach, ktoré sa mi nepáčia, nech to máme rýchlo za sebou (všetky patria pod “komfort či ergonómiu). Ovládanie palubného počítača nie je na volante, ako by ste pri poriadnom multimediálnom volante čakali, ale na ľavej páčke pod volantom (prečo inžinieri, prečo?). Bluetooth pripojenie mobilu a následné počúvanie hudby je za trest. Prvých 5 – 8 minút totiž vypadáva hudba na cca 2-3 sekundy (je úplne ticho) a potom zas hudba pokračuje. Možno sa len bluetooth potrebuje zohriať, pretože po 7 minutách sa to už nedialo. Posledná vec, čo ma totálne prekvapila bolo podsvietenie multimediálneho displeju. Vošiel som do garáže, kde bola totálna tma, svetlá sa zapli (super) a displej v strede konzoly zostal žiariť a oslepil ma ako kamión, ktorý signalizuje, že si zabudol vypnúť diaľkové. (nie moc super, inžinieri iných automobiliek to riešia senzorom a stlmovaním vnútorného osvetlenia ak je vonku tma, možno by sa inžinieri Opel mohli inšpirovať). 

Ako “korzuje” Corsa?

Opel Corsa GS Line jazdí výborne. Je svižná, drží stopu, ktútiť volantom v  tomto autíčku je naozaj radosť. Šoférovanie po meste je zábavou, aj mimo mesta Corsa nestráca dych. Strávil som s ňou cca 160 km aj na diaľnici a musím povedať, že v rámci tejto triedy sa auto správalo naozaj dobre. Jediné s čím som zápasil, bolo mykanie auta pri silnom bočnom vetre (čo je ale pri menších autách bežné). Opel Corsa GS Line má aj športový (dynamický) režim, ktorý aktivujete tlačítkom pred riadiacou pákou. Čo tento režim robí neviem, nezistil som žiadny rozdiel v dynamike jazdy. Snáď iba zvuk z pochrómovanej koncovky výfuku bol silnejší.  

Zhrnutie

Opel Corsa GS Line je veľmi pekné auto. Biela jej sluší, hlavne s čiernymi doplnkami. Full LED svetlomety jej dodávaju ešte dravejší výzor a jazda s ňou je naozaj sviežim zážitkom. Vnútri je prekvapivo priestranná (aj vzadu!) a na mieste šoféra je radosť sedieť. Predné sedadlá, dobre vyzerajúci a do ruky padnúci volant takmer lákajú na športovejšiu jazdu, tmavé stropy zase zvyšujú “luxusnejší” pocit z auta. Veľmi príjemné autíčko!

Prečo Urban “Corser”?

Pretože je stavaná na mesto. Jazda s Opel Corsa v mestských uličkách by sa dala pokojne porovnať ku “korzovaniu” po korze. Korzovanie totiž nie je niečo, čo musíte, je to niečo, čo chcete. Škatuľkovať Opel Corsa ako približovadlo či nákupnú tašku nie je fér. To sú aktivity, ktoré musíte vykonávať. Jazdiť s touto Corsou chcete. Chcete s ňou jazdiť po meste, len tak z plezíru. Zabudnite na zaužité nálepky a korzujte.

Mohlo by sa vám páčiť