TEST Opel Combo Life – Garsónka na kolesách

Garsónka je váš obytný priestor, ktorý obyčajne má tak do 30 m2. Nie je to niečo výstavné, čím sa budete pýšiť kamošom, ale je to útulné, vaše a uložíte tam všetko, čo treba. A možno aj trochu viac. Presne to mi napadlo, keď som sadol prvý raz do Comba Life, ktoré je na pohľad síce pre väčšinu škaredé, ale počkajte až nastúpite dovnútra…

Na úvod ešte trocha vysvetľovania. Predstavte si spektrum v automobilovom svete, na ktorého konci stojí Combo Life (a jemu podobní), na strane druhej stojí – povedzme – Abarth 595 Competizione. Malé, viac nezmyselné, ako zmyselné krásne športové auto, ktoré má minimum priestoru a minimum úžitkovosti, no zato stojí maximum peňazí. Opel Combo Life je jeho úplný opak. Veľké, povedzme škaredšie auto, ktoré ponúka toľko úžitkovosti, že by ju mohlo rozdávať a stále by mu dosť ostalo. Priestranné MPV, ktoré má úsporný motor, kopu priestoru a šikovné úložné priestory. Ideálne auto pre rodinu. Alebo?

Trojička francúzskych bratov Berlingo a Rifter je splnený sen každého rodinne založeného kutila. Ponúka päť plnohodnotných miest, vysoký posed, bohatý priestor okolo seba aj nad hlavami a kufor, v ktorom po sklopení sedadiel môžete pokojne žiť. Nesrandujem!

Interiér je proste wau. Nie v zmysle zaujímavého dizajnu, ale skôr úžitkovosti, ktorá sa len tak nevidí. Všade kam sa pozriete sú rôzne šikovné odkladacie priestory, ba dokonca aj v presklennej panoramatickej streche. Síce nevidím jeho veľké využitie (aspoň teda ja), ale je tam, pripravený poslúžiť, ak si budete chcieť odložiť liter-a-polku obľúbeného nápoja a nechať si ho ohriať v lete cez rozohriate sklo.

Priestoru okolo vodiča je toľko, že ja, ako 190-centimetrov vysoký šofér, som musel naťahovať ruku k spätnému zrkadlu ako lemur šplhajúci sa za sladkým ovocím na strome. Všetko je proste akosi ďaleko, čo vyvoláva ten spomínaný „wau efekt“. Okrem toho sa pripravte, že kohokoľvek posadíte na palubu Comba, bude chcieť pootvárať, preskúmať a okomentovať všetky tie odkladacie priestory (doposiaľ som ich nespočítal všetky), ktoré nemáte šancu nikdy naplniť. Teda, iba že by ste chceli pašovať z Ukrajiny polkilové vrecká s kokaínom. 

Teraz poďme na tie spomínané čísla. Náš variant Comba ponúka okrem vyššie menovaných skrýš ešte 597 litrov priestoru v kufri. Sklopte tri sedačky a garsónka za prednými sedadlami sa zväčší na takmer 3 000 litrov. Podľa výrobcu tu v takomto nastavení naložíte v pohode 2,7 metra dlhý náklad. To znamená, že aj taký dlháň ako ja sa tu vyspí. Prípadne, ak milujete Ikeu, váš mozog už určite kalkuluje, čo všetko by ste v rámci jedného nákupu dokázali odniesť.

K interiéru už len dodám, že naše Combo disponovalo aj vyhrievaným sedadlom vodiča a volantu, avšak v trošku divnom móde. V prvom rade, vyhrievané sedadlo sa zapína na strane sedadla, podobne ako je tomu napr. v Renaulte Clio. Ak si nie ste istý, či vyhrievanie ide, musíte svietiacu LED diódu skontrolovať pohľadom dolu, čo som vyhodnotil ako extrémne nebezpečné po asi pätnástom kontrolovaní počas testovacieho týždňa. Raz som to skoro musel zvrtnúť, pretože dvomi kolesami som už bol za krajnicou. Veľmi nešťastné riešenie. Druhou anomáliou v testovacom aute bolo to, že vyhrievaný volant a sedadlo sa nedalo zapnúť ihneď po naštartovaní. Skúšal som to prvý deň, druhý deň, tretí, štvrtý, piaty, až som to potom vzdal. Sedadlo i volant skrátka žili svojim životom a dali sa zapnúť až po dlhšej jazde (10 – 15 km), kedy už auto fúkalo dnu teplý vzduch. Takže som logicky výhrev už nepotreboval. Možno chyba konkrétneho kusu, vyskúšajte si to predtým, než si Combo kúpite.

Pod kapotou tohto veľkého dostavníku sa nachádzal relatívne malý 1,5-litrový nafťák s turbom a výkonom 75 kW (102 k). Krútiaci moment dosahuje 250 Nm. Na papieri celkom málo, no v realite to dokázalo túto malú scivilnenú dodávku rozhýbať slušne. Samozrejme, stodva koní nie je na predbiehanie, skôr na defenzívnu jazdu, no aspoň sa vám odvďačí auto nízkou spotrebou, ktorá sa pohybovala na úrovni 6,7 litra počas celého testovacieho týždňa (prevažne diaľnice, 30 % mesto). Motor je spriahnutý s 5-stupňovou prevodovkou, ktorá má dlhé prevody. Osobne by som však volil silnejší variant pre bezpečnejší transport a komfortnejšiu automatickú prevodovku. Predsa len, toto je rodinné auto, ktoré bude pravdepodobne niesť nejakú tú hmotnosť. A seba či svoju rodinu nechcete predsa ohroziť.

Čo je na celej tejto garsónke na kolesách dobré, je samozrejme cena Comba Life. Základný model začína na 12 990 eur, pričom najvyššia výbava ide od sympatických 15 590 eur. Ak k tomu pridáte nejakú extra výbavu, lepší motor, stále sa zmestíte pod 20 tisíc a to je skutočne skvelá cena za takéto hyper-úžitkové vozidlo.

Mohlo by sa vám páčiť