TEST Mitsubishi ASX 1.3 Instyle 7DCT Mild Hybrid – Twiinsko
- Od Laco
Dvojičky to majú ťažké od začiatku. Ktoré je lepšie, ktoré je šikovnejšie, bystrejšie? Vždy tu bude určitý stupeň porovnávania. Podobne je na tom aj Mitsubishi ASX, ktorý je dvojičkou Renaultu Captur. Technicky sú dokonca zjavne jednovaječné – podobajú sa ako vajce vajcu. Chce to veľkú vnútornú silu a osobnostnú vyspelosť ich nezačať porovnávať.
Ja som sa však rozhodol, že tú osobnostnú vyspelosť si nasimulujem a neporovnávam ich. Proste je to pre mňa nový kompaktný crossover (s dĺžkou 4227 mm). Zaoblená predná časť so šípovým akcentom (oblosť vs. šíp sa síce vylučuje, ale no tak, snáď máte nejakú tú fantáziu) pôsobí moderne a zaujímavo napriek tomu, že v tejto triede už snáď ani nie je čo nové vymyslieť. A celému tomu dominuju tri diamanty. Ako hovoria anglosaskí kolegovia, “so far so good”. Aby som pokračoval v nezmyselných prirovnaniach, tak z profilu pôsobí ako taká roztomilá bublinka a vzadu svetelná technika evokuje karikatúru na oči. Celé to je nápadité a určite tento typ dizajnu zaujme svoju skupinu záujemcov.
Interiéru dominuje perverzne vztýčený displej centrálneho infotainment-u, pod ním sa nachádzajú klasické kruhové ovládače vzduchotechniky, ktoré by som nemenil nikdy nikde. Klasika, ktorá neumiera. Pri tomto krpcovi som mal ľahký stres, že sa na zadných sedačkách ako klasický človek (180 cm) budem cítiť diskomfortne, ale miesta aj na nohy tu je dostatok. Naopak, s batožinovým priestorom je to trochu ošemetné, vstup je postavený vysoko, nakladací otvor pomenší, aj keď na papieri pôsobí úctyhodné – 422 l/536 l (dvojité dno). Práve tá oldskúlovosť v ergonomii znamená, že môžete aplikovať inzerátovú hantýrku – iba sadnúť a jazdiť.
A práve tá jazda vie prekvapiť, primárne dynamicky. Málokto očakáva od kompaktného crossoveru, že bude tak svižne zrýchľovať. Môže za to 1.3 DI-T MILD HYBRID, malý silný turbomotor s elektrickým pomocníkom. Za výkon 116 kW (158 koní) sa nemusia hanbiť ani väčšie modely. Zrýchlenie 0-100 za 8,5s je dostačujúce, možno by som pri jazde v meste vytkol pomalšiu odozvu na plynovom pedále. Trvá nejaký čas, kým vás systém poslúchne a na zelenej vyrazí razantne vpred. V papieroch píšu o kombinovanej spotrebe ako o 5,9 litrovom zázraku na 100 km, kupodivu to nebolo tak úplne prestrelené, v bežnom režime som sa dostal na 6,3.
Teraz budem surovo citovať katalóg “Mestské SUV – S tvarovanou kapotou, výraznými LED svetlometmi a výraznou maskou chladiča pôsobí nové Mitsubishi ASX veľmi sebavedome, ako stvorené pre mesto.” Obvykle je marketingové oddelenie príliš nabudené a prestreľuje, ale tentoraz je to dokonalé. Mitsubishi ASX v meste funguje dobre, malý elektromotor pomáha pri zrýchľovaní a posúvaní v kolónach. Vonkajšie rozmery, ktoré sa držia na uzde, robia parkovanie na úzkých normovaných parkovacích miestach pohodlnejším.
Isto, môžeme sa baviť o cene, za túto dynamickú verziu zaplatíte 29 900 EUR, výbava túto sumu potiahne ešte vyššie. Kto sa nikam neponáhľa, tak je tu z našej strany neodporúčaná motorizácia 1.0 MPI-T 67 kW / 91 k za 20 450 EUR. Niekomu poslúži, no u nás sa zvykne aj predbiehať. Ale 1.3 DI-T MILD HYBRID 103 kW / 140 k začína pri čiastke 22 900 EUR a to je už na vážne zamyslenie. Dvojičky nedvojičky, jednoducho Captur i ASX sú zaujímavé možnosti v triede mestských crossoverov, napríklad nechcem menovať model, ale konkurencia od Škody je tvarovo nudnejšia. O dosť.