Kawasaki Z900RS jazdí parádne. Ak ti stačí toto a fotky, tak šmykaj do prvej predajne kde ju môžeš vyskúšať, nech vieš o čom hovorím.
Pôvodne som chcel napísať kratučký report o jazdných vlastnostiach, ale nejde to. Neviem o tejto motorke písať málo. Tak ak nemáš rád dlhé texty, v prvých dvoch vetách je všetko čo potrebuješ vedieť.
Pátranie po stratenej civilizácii klasických bajkov už dávno začalo. Svetoví objavitelia (moto výrobcovia) rôznych národností siahajú do vlastnej histórie a hútajú, dizajnujú, kreujú, vymýšľajú a objavujú recept na správny retro bike. A čo môže byť krajšie ako trubky, rám, kus „bohofského“ motora a dve kolesá v retro obale?
Áno, retro naozaj kraľuje aj motorkám a ja som fanda starých pekných klasík. Nehovorím, že moderné naháče s výzorom nasratého sršňa na steroidoch sú škaredé. Japonský retro naked bike má však niečo, čo uchvátilo motorkárov už dávno a stále to nechce odísť. Jeden z priekopníkov moto histórie a klasických naked bikov, značka Kawasaki, sa do hľadania strateného ducha ozajstných mašín pustila tiež. A povolala do boja velikána moto klasiky, veľké Z-et. Vážení objavitelia, do hry vstupuje Kawasaki Z900RS.
O čakaní na True Spirit of bikes sme si písali už dávnejšie. Moje posledné slová z článku zneli: „Už sa neviem dočkať, kedy ju prevetrám.“ Dlho vytúžené sa stalo skutočnosťou a vy môžete čítať skutočne prvé dojmy z jazdy na tejto krásnej motorke.
Vyzerá krásne. Červeno-hnedá farba v kombinácii s čiernou jej fakt sadne a je zároveň aj odkazom na staručký model Z1 z roku 1972. Nedá sa nevšimnúť si obrovskú nádrž (žiadny plast!), poriadne okrúhle svetlo, dva výrazné budíky, rebrovanie valcov, kačací zobák na mieste „chvosta“ motorky, rovnako ako mali všetky staré pekné Z a Zephyr motorky. To všetko je retro-krásne. Samozrejme, Kawasaki Z900RS má aj moderné prvky. Opticky chýba zadné pruženie, ktoré je vyriešené jednou pružinou schovanou pod sedákom tak, aby vynikol práve štíhly koniec motorky. Rovnako ako výfuk Akrapovič, ktorý v roku 1972 pravdepodobne nezdobil žiadnu Kawajdu.
Poďme ale objavovať! Motorka je na jazdenie, tak teda aj Kawasaki Z900RS si zaslúži radosť z jazdy. Zvuk pri štartovaní je vábnička na vtáky, prvé otočenie plynom tejto retro motorky zahadzuje akékoľvek myšlienky na lenivú retro jazdu. Plyn je tak citlivý! Niet sa čo diviť, motor je moderná 948 ccm objemná „sviňa“, ktorú poznáme z Kawasaki Z900. Ťahá ihneď, odspodu a svižne pridáva. Je to fakt novučičký stroj, ešte v zábehu a tak jej z lásky nemôžem dať viac ako 5 000 otáčok, no aj tak stačí.
Je ľahučká. Ovláda sa bezproblémovo, rovnako ako moj 600-vkový naháčik. Ochotne zatáča, ľahko sa preplieta medzi autami v zápche, na okreskách sedí ako prilepená. Nemá problém s nízkymi otáčkami pri jazde na pohodu. Keď je treba, do vysokých sa dostáva ľahko a pre jazdca na takejto retro mašinke prekvapivo rýchlo.
Poďme si to zhrnúť. Kawasaki Z900RS vyzerá krásne. Jazdí krásne. Všetky potrebné informácie jazdcovi podáva cez dva budíky a v strede medzi nimi umiestneným LED displejom. Má ABS (povinné) a dvojstupňovú trakčnú kontrolu (možné vypnúť). Čím je teda iná v záplave dnešných retro bikov?
Nevymýšľa žiadne zbytočnosti navyše. Je to ozajstná retro motorka bez p***vín. Konštruktéri z Kawasaki sa s tým nesrali. Zobrali modernú technológiu, aby motorka jazdila ako kráľovná, a narvali ju do dizajnu spred 30 rokov. Nevymýšľali moderno-retro-unikátne kraviny, aby motorka bola zaujímavá. Nedizajnovali žiadne marketingové zbytočnosti. Chytili do rúk starú jednoduchosť a vďaka aktuálnej technike jej umožnili parádne jazdiť. A viete čo? Ono to stačí.
Žiadne slová vám však nepovedia aké to je, keď jazdíte True Spirit bike. Našťastie si ho môžete vyskúšať, nech to zažijete na vlastnej koži. Ja som sa vďaka Kawasaki Z900RS stal na chvíľku objaviteľom a to isté radím aj vám. Nájdite aj vy strateného ducha Z 🙂
P.s.: Túto motorku chcem!
P.s. 2: Technické údaje nájdete na stránke Kawasaki.
P.s. 3: Keby niekomu chýbala k retro motorke správna retro helma, je od firmy AGV, model X-3000, farba Gloria.