Kawasaki radu Z snáď netreba ani predstavovať. Ikonické naháče s poriadnym výkonom, pri ktorých nemusí bajker robiť kompromis medzi ovládateľnosťou v meste a rýchlosťou mimo neho. Medzi “Zetkami” si nájde svoj model asi každý. Od malých 125-tiek, cez stredné 400-ky a 650-ky, až po výkonnú Z H2 s kompresorom. Pre milovníkov starých dobrých čias a modernej technológie je tu dokonca skvelá retro Z900RS. V roku 2020 prichádza vynovená Z900 a spomínaná preplňovaná Z H2. Obe motorky vám naservírujeme s parádnymi fotkami, dnes sa pozrieme na Z900 v bielo-čierno-zelenej kombinácii farieb.
Síce som fanúšikom retro designu a biela mi na motorkách veľmi nesedí, ale táto Kawasaki Z900 je fakt pekná mašina. Pri prieskume webu Kawasaki Z900 som dúfal, že nedostanem bielu kombináciu, naživo má však práve táto motorka šmrnc, ktorý na oficiálnych fotkách nejak nefunguje. Ak tento typ motorky je vo vašom hľadáčiku, určite sa chodťe na ňu pozrieť. Kráse rozhodne pridáva aj výfuk Akrapovič (vo verzii Z900 Performance).
Srdcom tohto japonského naháča je motor s objemom 948 ccm. Je to špecialitka Kawasaki, kde iní zaokrúhľujú smerom nahor, Kawasaki pacne menovku 900 na motor s vyšším objemom <3. Výkon je pekných 125 koní (92,2 kW), hmotnosť 212 kg a nádrž má dostačujúcich 17 litrov. Nová Z900 má Full LED svetlá (konečne), 3-režimovú trakčnú kontrolu, nastaviteľné jazdné režimy. Nová farebná prístrojovka dáva prehľad o všetkých informáciach, ktoré chcete o motorke vedieť a keď chcete byť ultra moderní a trendy, spárujete si motorku s telefónom a cez appku Rideology získate kopec údajov a informácií o motorke či jazde.
Jazda na tejto motorke je čistá radosť. Nie že by iné motorky neposkytovali radostnú jazdu, ale vyváženosť ponuky pocitov na Z900 nemá žiadne negatíva. Motorka je ľahká a superovládateľná. 125-koňový motor je úplne dostačujúci na všetko, čo si bežný motorkár zmyslí. Je rýchla, svižná, poslúcha všetky pokyny od jazdca. Akrapovič zlepšuje zvukový imidž a ostré “transformer” hrany moderného japonca zvyšujú agresívny look motorky. Posed je pohodlný, žiadne superšportové krčenice nad nádržou. Motorka púta pozornosť nielen výkonom a zvukom, ale musím zopakovať, že fakt dobre vyzerá. Tak si to zhrňme: Ovládateľnosť motorky – radosť. Výkon motorky – radosť. Vzhľad motorky – radosť. Zvuk motorky – radosť. Jazda na tejto mašine – radosť. Cena motorky? Radosť! Kawasaki Z900? Čistá radosť 🙂
Motorku som pojazdil v meste, na diaľnici, ale samozrejme hlavne na okreskách na Záhorí. Všade je doma. V meste šikovná medzi autami, zápchy nie su žiadny problém (nie všetky motorky sú stavané na prepletanie). Na diaľnici hromada výkonu, aby som nepociťoval smútok (také 500-ky trpiace obmedzovačom pre A2 kategóriu sú na diaľniciach trošku utrpením) a na okreskách Z900 samozrejme kraľuje. Točivosť, výkon, svižnosť a ľahké ovládanie je charakteristické pre každú generáciu Z900 a ročník 2020 nie je výnimkou. Okresky má rada, predbiehanie je piece of cake, zákruty klopí s ľahkosťou a riť s telom netrpí tak ako pri jogurtoch. Žiadne negatíva, všetky pozitíva. Ideálna motorka na daily jazdu, popracovný relax na okreske alebo predĺžený víkendový výlet niekam k moru či do Dolomitov.
Kawasaki Z900 Performance verzia mi sadla ako riť na šerbel. Sadnem si na ňu a všetkému rozumiem. Ovládače sú tam kde majú byť, pri Kawasaki už tradične (nemám rád keď tlačidlo klaksónu je nad smerovkami a smerovky úplne na spodku, ako to majú niektoré značky, Kawasaki to má úplne ideálne. Klaksón dolu, hneď ako prvý na rane pri palci, všetko ostatné vyššie). Posed je ako pre mňa na mieru (183 cm, dlhé nohy). Jazdné vlastnosti presne ako mám rád, nič ma neprekvapí, ako keby som tento typ motorky jazdil už miliónkrát pred tým. Nebojím sa ju tlačiť na hranu, rozumiem jej a ona rozumie mne, sme kamoši 🙂 – a ako som napísal už pred tým, Kawasaki Z900 Performance je čistá radosť.