TEST Kawasaki Z H2 – Nemesis

Raketa. To bolo prvé čo mi napadlo keď som videl Kawasaki Z H2. Potom som si povedal, že rakety už má kde kto (ahoj Elon), a tak nejak som si spomenul na Millenium Falcon, najrýchlejšiu loď v celej galaxii. To by ale musela byť Z H2 oblejšia a v bielej. Čo to teda je? Kawasaki Z H2 je Nemesis pre Millenium Falcon

Nemesis znamená okrem iného aj “úhlavný nepriateľ”. Sherlock mal profesora Moriartyho, Harry Potter Voldemorta, každý Jedi má nejakého Sitha. Už pri prvej Ninja H2-ke som si vravel, čo za šialenca dostal nápad dať do sériovej motorky preplňovanie. Je to presne taký nápad, ako majú temní lordi z Impéria, ktorí vymysleli Hviezdu Smrti. No a Kawasaki Z H2 svojimi ostrými hranami, temnou dušou, kozmickou rýchlosťou a akceleráciou je presne tou motorkou, ktorú by si vybral Darth Vader, ak by mal chuť na trošku bajkerského plezíru. 

Výzor motorky Z H2 je dravý. Testovaná verzia má tradičný kawajďácky zelený rám, zvyšok motorky je tak nejak kombinácia rôznych žiarivo čiernych, šedých a inak čiernych prvkov. Výrobca túto kombináciu nazýva Metallic Spark Black / Metallic Graphite Gray / Mirror Coated Spark Black. Oproti iným naháčom má masívnejší predok a ľavej strane pod spojkovou páčkou motorky dominuje otvor nasávania vzduchu. Na pravej strane v motorovej časti je kryt kompresoru s nápisom supercharged a ak sa pozriete na mašinu z ľava, tak v záplave čierno čiernej tmy svieti von výrazne červený slimák tohto kompresoru. Na zadnom chvoste svieti nápis Z H2. Futuristický tvar Z-ka na naleštenom “sparkling” čiernom podklade vyzerá, ako keby šlo naozaj o stroj z hviezdnej flotily. Posledný mindblowing detail je zadné svetlo – pri stretávačke svieti ako písmeno Z! Tento detail má aj Kawasaki Z900, no popravde mi pri recenzii ušiel. 

Technológia Kawasaki Z H2 je Créme de la Créme v motorkovom svete. Full LED svietenie, plnofarebný displej, jazdné režimy, nastavenie trakcie a konektivita so smartfónom mala aj nepreplňovaná menšia sestra. Vlajková (kozmická) loď triedy Z má navyše kompresor (motor má 998 ccm, výkon 200 koní a krútiaci moment 137 Nm). Pridajte quickshifter, poriadne brzdy Brembo, tempomat (prvý naháč s tempomatom ktorý som jazdil!) a dostanete vrchol techniky, ktorú by naozaj ocenil najnáročnejsí filmový SciFi zloduch (výdych kompresoru: “Pchhh…. Pchhh… som tvoja motorka, Anakin!”)

Jazda na Z H2 je viac menej pohodová, podobná bežným naháčom. Pohoda však odlieta treťou kozmickou rýchlosťou pri prvom poriadnom potiahnutí za plyn. Ak je nastavený výkon na plnú silu (trakciu mám pre istotu tiež na najvyššom stupni) tak pri každom potiahnutí plynu mašina diabolsky zrýchľuje. To samozrejme nie je pri motorkách nič výnimočné. Z nuly na 100 sú motorky poväčšine svižné a agilné aj bez kompresoru. Pri rýchlostiach okolo 200 km/h však zrýchlenie bežných motoriek nie je také citeľné a aj keď superšporty zrýchľujú celkom ochotne, chýba ten pocit enormného zatlačenia. Kawasaki Z H2 pri vysokých rýchlostiach akceleruje rovnako brutálne ako z nuly. Pocit preťaženia je podobný, ako keby niekto omotal chrbticu gumeným lanom, zapojil lano do raketového praku a vystrelil. Požičiam si slová Pepy Sršňa: “Nic na světe tě nemúže připravit na to, co se dejě s tvýma vnitřnostema když přidáš plnej plyn.” (no možno NASA simulátor pretaženia by ma pripraviť mohol)

Čo sa týka ostatných jazdných vlastností, nie je čo vytknúť. Parádne brzdy fungujú efektívne a hneď, napriek tomu nie sú kúsavé (ale zas veľmi som ich netlačil na hranu). Celkovo som sa s touto motorkou veľmi nehral na okreskách tak ako s Z900-kou, predsa len mi nechýbal rešpekt z jej hmotnosti a výkonu. 

Zvukový prejav mašiny s kompresorom je niečo, čo na cestách len tak pri motorke nepočujete. Najprv všetci pozerajú, či sa blíži vznášadlo, potom že či je tá motorka pokazená, ale po chvíli si ten zvuk zamiluje snáď každý. Ja som sa najviac tešil, keď som v rýchlosti z vysokých otáčok zatvoril plyn a kompresor vydával taký rytmický svišťavo-dunivý zvuk. Opisuje sa tažko, počúva sa lepšie a preto by som si na každého mieste dohodol predvádzaciu jazdu v Kawasaki.

Kawasaki Z H2 je asi pohodovejšia ako Ninja H2-ka. Nemá síce kapotáž, ale sedí sa na nej pohodlne a viem si na nej predstaviť aj dlhú cestu niekam k moru. To, že mašina má tempomat, je brutálna vec a k dlhším cestám láka aj neuveriteľne pohodlná sedačka. Široká, mäkučká, ani po dlhej jazde som nemal potrebu “poposedávať”. Okrem pohodlného touringu ponúka aj brutalitu, drsný výzor (s touto budeš naozaj najostrejší chalan na sídlisku), rýchlosť (je to jedna z najrýchlejších mašín v hre) a zrýchlenie, ktorým utrieš hociktorú inú mašinu na ceste (nie je to len Nemesis pre Millenium Falcon, ale aj pre iné motorky, ktoré si myslia, že počet koní je všetko a zabúdajú na krúťák). Aj štvorkolesovú. Je teda určená pre milovníkov rýchlosti, akcelerácie, ale aj pre ľudí čo majú radi pozornosť či špecialitku v garáži. Nenahnevá ani jazdcov dlhých tratí a v meste sa tiež nestratí. Pokiaľ vám aj vyhovuje cena (na to, čo ponúka táto raketa, je cena fakt priaznivá!), tak máte možnosť si kawasaki Z H2 požičať priamo tu a zistiť, či som v tomto teste neklamal, a či je pre vás vhodná. 

Pre Dartha Vadera vhodná určite je :-).

Mohlo by sa vám páčiť