TEST Hyundai Kona 1,6 T-GDi 4×4 N Line – Baba jedna ukecaná

Ako teraz idem úplne vážne. Pre bežných manželov a manželiek z tradičných slovenských národných rodín bude nová Kona ako stvorená. Doma musia neustále niečo riešiť, deti sa dookola na niečo pýtajú, psy nonstop štekajú, sadnúť si do tichého auta by bol pre nich kultúrny šok – a práve pre nich vznikol tento model. Nemyslím teraz na nejakú prevádzkovú hlučnosť motora, alebo prúdenia vzduchu pri vyšších rýchlostiach, táto Kona je moderná a tieto atribúty má utlmené. Ale asistenti sa tu odtrhli z reťaze. Stále niečo pípa, ideš rýchlejšie, ako si želá pomaly reagujúca autorita, ktorá vydáva dopravné značenia? Píp. Tu drž volant, buď pozorný (aj keď držím volant, iba som sa pozrel doprava kvôli prehľadu na ceste, ozval sa “Systém na sledovanie pozornosti vodiča kamerou v interiéri”). Píp. A podobne, a často. No ako doma!

Baba nám dokonca výrastla, je dlhšia o 175 mm ako predošlá generácia. Asi aby sa odlíšila veľkostne od  brata Bayona. Už má črty, že aj väčšia rodina bude s ňu spokojná. Zvonka je to dizjanová divočina, v dobrom slova zmysle. Nie je to generická nuda, predok odkazuje na dizajonovo vysoko cenenú Stariu. Zadná časť nie je zlá, iba nepoteší poisťovne. Svetlomety sú presne vo výške nárazníkov ostatných aút, takže parkoviskové ťukesy sa pre ne predražia. Milujeme priznané výfuky, takže dávame ďalšie body k dobru.

Predisplejovaný interiér ide v duchu modernej doby, je prehľadný a nejaký čas, kým sa displejov nedotknete, aj čistý. Celkovo však pôsobí dôstojne a rozhodne sa nebudete hanbiť posadiť k sebe aj šéfa firmy a niekde ho previezť. Volič prevodových stupňov automatickej prevodovky (7-stupňovej) je pekne poruke, vedľa volantu.

Toto je všetko v poriadku, ja som sa však nadchol motorom. Crossover je v tomto smere potentný, turbodúchadlom preplňovaná 1.6-tka s maximálnym výkonom 145 kW rozjasala moje oči (0-100 za 8,1s). A aj kvôli pohonu 4×4, na ktorý sa dalo spoľahnúť, som sa prepol do hot hatch módu, moja testovacia spotreba okolo 10l / 100km tomu zodpovedala. Vy ste však kľudné typy, všakže, takže ju budete mať výrazne menšiu.

Prirodzene, chýbali tomu typické hot hatch emócie, teda tvrdší podvozok a dunivý zvuk motora z reprákov a obmedzený kufor kvôli rozpernej tyči (Kona ho má 466 litrový), ale pozrite sa na to inou optikou, predsa máte pred sebou rozkošné, defakto mestské auto na každý deň, ktoré ako zistíte, aj docela ide a dá sa s ním veľmi slušne predbiehať a dynamicky presúvať. Zrazu je ten deň krajší.

Hyundai Kona v tomto dizajne (aj pestrou paletou motorizácií pre každého, pozrite si pekne oficiálne cenníky) je dravou šťukou v záplave generických modelov v triede. Možno konzervy na Slovensku budú šomrať, ale liberálna progresívna kaviareň v meste minimálne zdvihne obočie a zamyslí sa.

Mohlo by sa vám páčiť