Motoristický novinár sa pri svojej práci nevyhne nekonečným diskusiám s konzumentmi svojich článkov. Tieto diskusie vedia byť konštruktívne, ale až príliš často skĺznu do dávno prekonaných klišé. Jedno také klišé sme si v redakcii subjektívne osvojili. Väčšina redakcie mala obvykle rezervovaný vzťah k dizajnu japonských aut. Stredné SUV Honda CR-V toho nebolo výnimkou. Osobne si myslím, že je načase aj za touto témou urobiť hrubú červenú čiaru. CR-V to síce trvalo šesť generácií, ale je to tu!
Kolmá a veľká maska chladiča s výrazným znakom automobilky dnes proste v tomto segmente letí. Spravíte toto, máte dizajnové bingo. Tento element musí byť robustný, teda žiadne trápnosti, že aj s malým Gašparkom sa dá zahrať veľké divadlo. Nedá. V zadnej časti zaujmú čiastočne vertikálne svetlá po vzore automobilky Volvo, opäť správna inšpirácia. Paradoxom je, že taká eko, bio, raw, vegan automobilka, akou je Honda, sa nehanbí za koncovky výfukov. Pôsobí to úprimne.
V modernom interiéri sú badateľné prvky použité napríklad aj v súbežnom Civicu. Takým typickým honďáckym znakom je stredová lišta po celej šírke palubovky. Reálne tu nemá veľký význam niečo extra riešiť, nič ma tam ergonomicky nevyrušovalo. Skvelé, že je preč éra, keď sa v automobiloch muselo všetko zadávať cez zapackanú obrazovku infotainmentu – tu je aspoň prevádzka klimatizácie na analógovom princípe. Veľká rodina rieši primárne miesto vzadu a to je vďaka rázvoru 2700 mm dimenzované slušne. Počas testovacieho týždňa sme sa vybrali na mini lyžovačku do Oščadnice, zaplnili sme Hondu na jej plnú kapacitu (5 osôb). Kufor zniesol okrem klasických ubytovacích atribútov ako oblečenie a kozmetika aj zimné pomôcky – rôzne druhy saní a podobne. Kapacita kufra 579 l nám vystačila aj s rezervou.
Honda CR-V je “docela macek”, takže ak potrebujete po príjazde urobiť impakt, tak to sa vám podarí! Dĺžkou 4706 mm a šírkou 1886 mm je toto SUV neprehliadnuteľné. Variant AWD má slušnú svetlú výšku 200 mm, nemusíte sa báť ani výjazdu na horšie dostupné miesta. Vzhľadom na rozmery hybridného aparátu je prevádzková hmotnosť 1 817 kg “normálna”.
Snažil som sa do titulky zakomponovať svoj vnem, že tento model je pre Hondu pomyselným milníkom, zanechávajúcim niekde v diaľke staré neduhy. Najviac som tento vnem preciťoval asi v prejave fullhybridného pohonu e:Hev. Napríklad v Honde HR-V spolupráca elektromotoru so spaľovákom akusticky haprovala, pri akcelerácii bol benzínový prínos až príliš hlučný. V Civicu už to bolo neznesiteľné, ale najlepšie je to tu. Aktuálny dvojliter s maximálnym výkonom 109 kW a elektromotor s maximálnym výkonom 135 kW tvoria zohratú dvojicu, najlepšie na tom celom je to, že nevyžaduje od vodiča extra prístup. Proste keď sa dá, zasvieti nenápadná ikonka EV a vtedy zachraňujete planétu, prechody medzi režimami pohonov sú plynulé. Kritická dynamická akcelerácia sa deje tentoraz za len jemne zvýšeného akustického prejavu, ktorý je ale vítaný, dodáva deju aspoň akú takú kulisu.
Hybrid vznikol kvôli emisiám a spotrebe, takže nezmieniť sa o nej by znamenalo pre recezenta zhorieť vo večnom plameni pekla. Asi zhorím, lebo presné číslo som stratil v nejakých poznámkach, ale viem, že po celotýždennom testovaní na palubnom počítači začínalo číslicou 7. Do Oščadnice to bolo dosť o diaľnici a väčších rýchlostiach, takže to číslo mohlo byť príjemným prekvapením. Ale takto to ostane záhadou navždy.
Táto Honda CR-V dáva zmysel, v záplave kadejakých iných SUV, je proste trochu iná. Premyslený hybridný systém, pre prevádzku ktorého nemusí mať vodič titul z MIT (Massachusetts Institute of Technology), pohodlný podvozok, veľa miesta pre rodinu, mi zabezpečilo užitočné presúvanie sa za prácou ai zábavou. Díky Honda.