TEST Honda CB650R Neo Sports Café – vagabund z predmestia
- Od Michal B.
Minulý rok som mal možnosť testovať CB1000R-ku, parádne caféčko. Nazval som ju Espresso na steroidoch a už vtedy mi nešlo do hlavy, prečo Honda robí len 1000cku a 300vku. Chcelo by to niečo medzi tým, nejakú fajnovú šestovicu, stroj pre bežného chalana z mesta, ani moc slabý, ani moc drahý, taký akurát…
No a tento rok si Honda povedala, že to je teda asi dobrý nápad. Ta dá: Honda CB650R Neo Sports Café – stredný naháč, vitaj v motorodine.
Dizajnovo je to presne tak, ako by ste čakali, niečo medzi veľkou a malou sestrou. Už to nie je malá chudobná príbuzná, na ktorú si sadnete tesne po autoškole a po pol roku sa pozeráte po niečom silnejšom. Ani to nie je 144-koňová beštia, pri ktorej už musíte mať buď kopec rozumu, alebo ešte oveľa viac skúseností, aby ste si bezpečne rozumeli. Nádrž je opticky menšia aj vďaka dvojitým nasávačom vzduchu po stranách motorky. Tým získala CB650R-ka kompaktnejší vzhľad, no ja som stále fanúšik masívnych nádrží. Oproti väčšej sestre jej chýba aj jednostranná kyvka zadného kolesa a kompaktný držiak na EČV so svetlami. Táto Honda to má vyriešené klasicky, držiakom vychádzajúcim zo zadného sedadla. Rovnako sa prikláňam skôr k riešeniu na 1000-ke.
Čo zostalo rovnaké je masívny výzor motoru a parádne predné full led kruhové svetlo. Tak isto LCD display so všetkými potrebnými info je už tradične honďácky dokonalý.
Honda CB650R Neo Café má ešte oproti litrovici menší výfuk, avšak toto sa mne osobne páči oveľa viac ako nejaká obrovská tučná raketa povedľa zadného kolesa. Vraví sa lepšie raz vidieť ako sto krát počuť a ja teda radím, pozrite si fotky, tá motorka sa naozaj vydarila.
Výrobca udáva, že jednoduchou prestavbou sa dá motorka upraviť na 35 kW (z aktuálnych 70 kW), aby na nej mohli jazdiť aj mladší motorkári s A2 vodičákmi. Tomuto trendu ja moc dobre nerozumiem, rovnako ako skutočnosti, že motorky s 35 kW v techničáku sú na bazároch drahšie ako tie normálne, dospelé, odomknuté. Ale to už je asi na inú debatu a ja sa radšej rýchlo vrátim k našej Neo Café Honde.
Keby som mal zhrnúť vlastnosti, ktoré stoja za to spomenúť, tak by to asi boli: kontrola trakcie, nastaviteľná Showa obrátená vidla, antihopping spojka, full LED svietenie, dvojité radiálne brzdy. To všetko plus parádne vyvážený podvozok robia z Hondy CB650R naozaj šikovnú motorku, ktorú sa oplatí mať v užšom výbere pri zvažovaní naháčov.
Celý výzor tejto motorky predpovedá, že je to taký malý mestský vandal. A je to presne tak. V meste sa chová ako úplný vagabund. Dobre vyladený výfuk si pekne hlboko duní a láka iných štvorkolesových vandalov pretekať na semaforoch. Pri štarte honda zavrčí a ak ju necháte ísť trochu viac do otáčok, tak štvorvalec sa prejaví naplno parádnym zvukom, ako pri superšporte a pokiaľ máte chuť pretekať, tak sa odmení aj ťahom a prvým miestom pri mestskej súťaži petržalských vandalov (pozdravujem biele ne-M-kové BMW 2.
V meste si Honda vyslovene pýta zatáčať a “šantiť”, riadenie je presné, pohodlné a strašne jednoduché. Asi to bude tým, že Honda CB650R má zúžené riadidlá, takto šikovne sa mi ešte žiadna motorka neovládala. V meste rozhodne kraľuje (nie len podľa katalógovej info importéra), no aj mimo mesto je to skvelý parťák.
Tento objem s výkonom 91 koní a krútiakom 64 Nm je podľa mňa na bežné jazdenie mimo mesta, po okreskách a dokonca aj diaľniciach úplne dostačujúci. CB650R-ka zrýchľuje ochotne až do hodnoty 150-160 km/h, následne to ide mierne pomalšie, rovnako aj viacej pýta jesť. No do 140 km/h je svižná, s normálnou spotrebou a stále s množstvom výkonu a s rezervou na predbiehanie.
Jazda v zákrutách je s touto mašinkou vyslovená radosť. Dokonca až tak, že pri dlhých rovinkách si pýta nakláňať z ľava do prava a opačne, len tak z plezíru jazdeckej radosti.
A teda prichádza záver. Vždy som mal rád naháče a táto kategória motoriek bude vždy mojou obľúbenou. Z moderných naked bikeov sa mi páči len zopár, mám rád retro vzhľad a moderné hranaté “transformer” motorky mi nesedia. No a potom sú tu tieto Neo Café Hondy. Vyzerajú moderne, dobre, a aj s kruhovým svetlom nepôsobia obstarožne, ale sexy a mlado. Aktuálne sú na trhu tri motorky, ktoré by som zvažoval, keby som chcel kúpiť novú. A Honda CB650R k nim patrí.
Komu nestačia parádne fotky, viac info na webe importéra.