Honda Africa Twin. Túto legendárnu mašinu asi netreba predstavovať. Prvý krát sme ju nakusli pred dvoma rokmi, v parádnej farebnej kombinácii (prvú recenziu nájdete tu).
Tento model za dva roky vyrástol, dospel, niečo sa zmenilo k lepšiemu, iné zas vďaka prílišnej modernizácii pôsobí zmätene. Poďme sa pozrieť na detaily.
Celkový dojem robí Africa Twin tak ako doteraz. Robustná, pohodlná motorka, ktorá toho vydrží naozaj veľa. Vysoké plexi, vysoký posed, masívna nádrž (24,8litra!) trojo kufrov a vypletané kolesá s terénnymi pneumatikami – úplné volanie divočiny.
Kým testovaná verzia pred dvoma rokmi mala automatickú prevodovku, túto novinku som skúšal s bežným manuálom. Rozdiel v jazdných vlastnostiach nebol, je to čisto o preferencii (či sa chce / nechce jazdcovi kvedlať so spokojou).
Čo sa mi oproti minulej verzii páčilo?
Väčší objem motoru. Staršia verzia mala 998ccm dvojvalec, táto nová ma 1084ccm (tiež dvojhrnček). Dvojvalec s vysokým objemom, to je to, čo robí z bežnej motorky niečo viac. Niečo čo dobre znie, dobre hučí, dobre jazdí… ja proste rapot takého motora môžem. Tempomat! Áno, nová Africa Twin má tempomat. Super vec na dlhé trasy.
Multifunkčný dotykový display. Intuitívne ovládaný, všetko potrebné zobrazujúci. S jednou výtkou – do užívateľského menu sa dostáva cez stlačenie hornej časti (kde sú zobrazené hodiny) a to človek nemá ako vedieť, na toto som prichádzal 2 dni. Aspon slovo MENU by sa tam hodilo (inžinieri z hondy a ich povestné user-friendly rozhrania). Svetlá – full led svietenie + hmlovky – s touto motrokou som sa cítil ako kombajn v nočnom poli a je to skvelý pocit!
Ventilčeky – priznávam, že si nepamätám ako to mala stará verzia. No na tejto novej som si všimol ventily vytočené do boku a ak to tak majú aj iné motorky – zabite ma – ale toto je najlepšia vec na svete pri dofukovaní kolesa. Ventilky doboku zo mňa robia lepšieho človeka, pri bežnej motorke a dofukovaní kolesa bežným ventilom dohora totiž nadávam o sto šesť.
Čo sa mi nepáčilo na tejto novej verzii?
Vyhrievané rukoväte. Akože, mať vyhrievané gripy v sérii je najlepšia vec na svete. Ale stará verzia mala ich zapínanie pomocou hardware tlačítka na rukoväti (počet stlačení – rôzne stupne ohrevu). A teraz inžinieri z Hondy si asi povedali, že tých tlačítok je už na ovládaní dosť a schovali ohrev gripov do menu, ktorým sa zapínajú aj hmlovky + milión iných nepotrebných kravín (volume, atď). Najlepšia vec na svete je, keď ti odmŕzajú prsty niekde v prdeli sveta (kam ťa táto motorka s radosťou dovezie) chceš si zapnúť ohrev a miesto pohodlného stlačenia jedného tlačítka mačkáš hore dole ovládanie, hľadáš v menu tú správnu položku a nedajbože ju pár krát prebehneš a celé kolečko si dávaš viac krát za sebou. No, túto “modernú” vychytávku proste nevychytali.
Čo ešte má Africa Twin? 6 režimov jazdy. Skvelá vec. Podporuje Apple CarPlay. Parádna vec! Náklonové ABS. AntiWheelie systém. Voliteľný krúťák. Krásny design. Výborné vlastnosti v teréne (až kým tú tažkú sviňu nezastavíš, potom sa s ňou hýbe veľmi nepohodlne). Výborné vlastnosti na ceste. A vôbec, ak si niekedy uvažoval nad podobnou motorkou, alebo by si rád na motorke precestoval dlhšie vzdialenosti, a dočítal si to až sem, hybaj do prvej Hondy a vyskúšaj si jednu. Stojí to za to.
Technické údaje na webe importéra.