Masívne zadné krídla, vo funkčných aplikáciách reálne generujúce prítlak, k športovým autám jednoducho patria. Je to marketingová istota. Ale keď ste veľkovýrobca, môžete si dovoliť klamať telom. Minulý rok to automobilka Porsche skúsila s modelom 911 R. Chýbalo mu masívne krídlo, ale nechýbala mu manuálna prevodovka. Po obmedzenej sérií sa len tak zaprášilo. V biznis svete pojem „zaprášiť“ znamená úspech produktu.
Porsche 911 GT3 (991.2) je stelesnením tej pravej esencie, ktorú si od tejto automobilky vyžadujeme. Štandardne síce ponúka pohodlnejšiu automatickú prevodovku, ale stále je to pre aj trochu vyspelejšieho jazdca príliš okruhovo ladená technika, ktorú v reálnom svete nemá čas a priestor využiť. Lebo biznis, biznis, biznis, biznis a trochu rodina. Preto sa zdá byť nápad do tohto drsného konceptu pridať štipku komfortu viac ako geniálny. To už môže prilákať záujemcov, ktorí pri pohľade na GT3 síce slintali, ale nakoniec racionálna divízia v mozgu zvíťazila.
Lenže Porsche to urobilo ako vždy po svojom. Exteriér sa nesie celkovo v striedmom duchu, primárnym znakom však ostáva absencia pevného krídla, namiesto neho je tu malé vysúvacie. Susedom v nóbl štvrti nemusíte vysvetľovať, že vás nechytila kríza stredného veku, iba si radi z času na čas zašportujete. Okolie necháte v domnienke, že ste si kúpil Carreru a tým je to uzatvorené.
Ale v správnom momente, na správnom mieste, odomknete plynovým pedálom 500 koní z atmosféricky plneného plochého šesťvalca s objemom 4.0 l a necháte zaspievať ten najkrajší chorál v 9000 otáčkach za minútu. Práca tohto skvostného motora so závodnými koreňmi prúdi výhradne na zadnú nápravu. Radenie prevodových stupňov si každý vychutná povinne manuálne, inú možnosť nedostane. A nie je na tom nič zlé, ba naopak. Bezprostredné reakcie motora a do toho vaša logika pri radení stupňov namiesto elektronických obvodov je balzamom na vystresovanú dušu zaneprázdneného človeka modernej doby.
Čerešničkou na torte v tejto kompozícií je relaxačný návrat do obytnej štvrte, kde susedom zakývate na privítanie zo svojej obyčajnej „Carrery“.