Sezóna 2023 začala: VIII. BMW Meet Pannonia-Ring
- Od Laco
Ani sa mi už nechce hľadať v historických análoch, kedy sme začali prvýkrát sezónu rovnako ako tento rok, na maďarskom okruhu Pannonia-Ring. Len tak námatkovo som našiel šesť rokov starý článok (2017). Táto hodnota nie je dôležitá. Dôležité je, že tento skvostný technický okruh navštevujeme. Len tak pre ilustráciu, je o dva kilometre kratší ako Slovakia Ring, takže má niečo cez štyri kilometre, ale zase má o dve zákruty viac. A zákruty sú super. Týmto nehaníme náš okruh, ideme aj tam hneď, ako otvoria jeho brány pre verejnosť (v apríli). Iba naznačujeme, prečo ten susedný tak máme radi.
Je totiž príjemne pokrútený, kde netreba mať až tak výkonné vozidlo, ale treba mať viacej kumštu. A keď sa aj náhodou minie talent, tak nehrozí náraz do zvodidiel, lebo tie sú tak maximálne iba na rovinke, ostatok je trávička zelená a trochu štrku. Nemusí každý s nami súhlasiť, ale profil miestnej trate nám maximálne vyhovuje.
Už sme to v minulosti vysvetľovali, BMW Meet neznamená, že musíme na trackday prísť s bavorským zázrakom. To len znamená, že majitelia BMW mali mať vyhradené parkovisko, kde si mohli robiť gruppen fotky + im bola cez obedňajšiu pauzu dopriata spanilá jazda, počas ktorej nemuseli používať blinkre. Čo viac potrebujú?
A my ostatní si proste jazdíme v 20 minútových blokoch dosýta v rôznych skupinách. Prvá skupina sa volala STREET, kde som sa zapísal so sériovou Mazdou RX-8, aby som neblokoval drsňákov v GENTLEMAN skupine, ktorá mala byť rýchlejšia (BMW M, Porsche 911 a podobne). Zameranie poslednej skupiny je zjavné už z názvu – RACE, tu si to neformálne rozdávali závodné špeciály.
Trochu nás síce ráno vystresoval silný vietor, ktorý mi nárazmi sabotoval spánok v miestnom hoteli, ale aspoň nepršalo. Lenže asfalt bol studený a nie každý rátal s týmto faktorom, takže hneď prvé kolo prvej skupiny skončilo červenou vlajkou (koniec pretekov, treba sa stiahnuť z trate). A “bože”, koľko tých červených vlajok za celý deň bolo. Osobne som mal šťastie, že v mojich stintoch neboli, ale namrzené tváre kamarátov v skupine GENTLEMAN vypovedali svoj vlastný príbeh.
Mazda obutá do športových pneumatík Nankang NS-2R s nižším tlakom (okolo 1,9 barov za studena) poslúchala po prvom zahrievacom kole ako poslušný žiačik v katolíckej škole. Jediný raz som si musel spomenúť na abecedu kontrovania, ale to bolo spôsobené vlastnou chybou, keď som pre nedostatok času odflákol heel-toe techniku (niektorí ju volajú nie úplne správne pojmom medziplyn, pre zjednodušenosť konverzácie ju tak označujem často i ja) a zadné koleso sa mi bloklo (shift lock). Bol z toho krásny uhol, vhodný pre fotografa, ktorý tam, žiaľ, nebol. Keďže dôkaz neexistuje, možno sa to ani nestalo a autor si to celé vymyslel…
Z pohľadu návštevnosti areál praskal vo švíkoch, milovníci sociálneho motorizmu si prišli na svoje. Dokonca aj môj wankel prilákal pár komunikatívnych jedincov, ktorí prišli vzdať hold tomu obskúrne príťažlivému pohonu. A áno, viem, že to máte na jazyku, ale pre mňa sú rôzne hoaxy ohľadom nespoľahlivosti 18-ročného automobilu len “mestské” legendy. Je to proste tak isto spoľahlivé ako iné, 18-ročné športové auto, alebo dokonca inak, zatiaľ je úplne spoľahlivé, funguje, nedymí, neklepe, netrhá, neskáče, neodvráva. Iba si točí svojich obľúbených 9000 otáčok.
Máme to teda za sebou, 2023 rok pre nás motoristov už oficiálne začal. Zažili sme skvelé pocity na skvelej akcii a veríme, že to nebolo naposledy. Plány máme tradične veľké, aj tento rok chceme ísť do Zeleného pekla, a rovnako pobrázdime okresky u nás či v Alpách.