Lúčiť sa s niečím, čo máme radi, nie je vôbec príjemné. Leto je pre nás primárnym symbolom jazdeckej sezóny. Aby sme bolesti zahladili hrany, potrebujeme na tento úkon niečo extrémne príjemné. Mercedes-AMG S65 Cabriolet spĺňa tento atribút do bodky. V podstate, ako generátor radosti by stačil samotný motor, preplňovaná 6 litrová V12-ka, produkujúca superšportový výkon 630 koní a monštruózny maximálny krútiaci moment 1000 Nm.
Lenže toto všetko si záujemca môže precítiť bezprostrednejšie so stiahnutou strechou. Ale stále sme s dobrými správami neskončili. Kým jemne slabšia verzia S 63 (612 koní) disponuje pohonom všetkých kolies 4MATIC+, tak pri najvyššom modeli sa odhodili všetky zábrany a je to zadokolka. Neskúšajte to doma, ale vďaka prevodovke AMG SPEEDSHIFT TCT 7G si vieme predstaviť scenár – zakývať na rozlúčku pravou rukou, ľavá kontruje šmyk a zadné pneumatiky dymia. Asi zavoláme pár telefónnych čísel, tento nápad sa nám pozdáva.
Kadernícky orientovaných vlastníkov iste zaujmú dynamické parametre, 0-100 za 4,1 s a maximálka s balíkom AMG Driver’s package je elektronicky limitovaná na 300 km/h. Teda mokré vlasy uschnú relatívne rýchlo.
Tento Mercedes je však hlavne o štýlovom presune s minimom vylomenín. Podvozok ACTIVE RIDE CONTROL hýčka váš zadoček, analógové hodinky IWC ukazujú presný čas a 31,2 centimetrový centrálny TFT displej hrá všetkými farbami vo vysokom rozlíšení.
Takže si to celé zrekapitulujeme. V manuáli sa pod témou „Rozlúčka s letom“ píše:
- naštartujte V12
- zložte strechu
- ESP dajte do polohy OFF (poznámka, systém je deaktivovaný pre športový jazdný štýl na uzatvorenom okruhu)