Premiérové Cars & Coffee nastavilo latku vysoko
- Od Michal
Cars & Coffee, globálny fenomén, ktorý fanúšikovia športových áut poznajú po celom svete, konečne dorazil aj na Slovensko. Dvojica, resp. trojica chalanov z Banskej Bystrice priniesla licenciu a vysokú kvalitu tohto celosvetovo známeho eventu do srdca Slovenska, aby sa aj Slováci mohli stretnúť pri dobrej káve, vyvetrať svoje superšporty a porozprávať sa v kľude o svojej vášni. Nuž, a takúto udalosť som si nemohol nechať ujsť ani ja.
Celá paráda sa uskutočnila 24. septembra a rozdelená bola, ako je už vo svete zvykom, do dvoch častí – súkromnej a verejnej. Tá prvá sa odohrala na nádvorí zámku vo Vígľaši, kde sa zišli desiatky skutočne zaujímavých kúskov. Ta druhá, keď sa oficiálna časť pre platiacich účastníkov skončila, sa presunula do centra Banskej Bystrice. O tom ale neskôr.
Ráno, ešte pred samotným eventom, som sa s menšími obtiažami zodvihol a vyrazil smer Zvolen. Po ceste som sa stretol s dvojicou kamarátov, ďalších účastníkov Cars & Coffee, ktorí priniesli ukázať luxusné a superrýchle BMW M760Li a agresívny Mercedes-Benz C63 AMG Black Series. Už táto dvojica naznačovala, že na Cars & Coffee sa bude na čo pozerať. Predpoveď hlásila daždivú nedeľu, ráno však akýmsi zázrakom prestalo pršať a s postupným približovaním sa k Zvolenu som sa začal čoraz viac tešiť.
Do Vígľaša sme dorazili kúsok pred desiatou, teda ešte pred samotným oficiálnym začiatkom. Nádvorie sa začalo plniť skutočne zaujímavými kúskami. Sľubené boli rôzne zaujímavé automobily, medzi inými rally špeciál Audi Quattro S1 či rôzne BMW M-kového radu. Chvíľu po desiatej bolo už nádvorie plné skutočných skvostov. Najväčšiu pozornosť však pútal červený Mosler Trenne, ktorý na záver aj vyhral súťaž o najzaujímavejšie, resp. najkrajšie auto prvého dielu Cars & Coffee Slovakia. Aj ostatní účastníci však priniesli zaujímavé kúsky. K videniu boli napríklad aj Mercedes-Benz SLS AMG, BMW 1M Coupé, BMW M4 DTM, BMW M4 GTS, BMW M2, Nissan GT-R, Audi RS6, Chevrolet Corvette a iné. Moje srdce si však získala Alfa Romeo 4C. Nádherný a ojedinelý kúsok, ktorý nevidíte na ceste každý deň.
Počas oficiálnej časti, ktorá trvala od 10-tej do 14-tej hodiny bol program pestrý. Okrem rozhovorov s majiteľmi áut návštevníci mohli absolvovať prehliadku zámku Vígľaš, ochutnať jeho skvelú kuchyňu na spoločnom obede, kúpiť si produkty Ceramic Pro či pochutnať si na káve Bazzara. Skutočne musím pochváliť skvelú organizáciu a výbornú atmosféru premiérového dielu Cars & Coffee, ktorý latku nastavil skutočne vysoko. Takýto druh eventu Slovensku chýbal. Po všetkých tých nevkusných a dezorganizovaných tuningových akciách prišiel na Slovensko „zraz“, ktorý má úroveň a svoj punc. Určite však k tomu prispeje aj (pre niektorých nemalé) vstupné 50 eur na každého prihláseného vodiča. V tejto cene však máte množstvo služieb, ktoré sami o sebe stoja organizátorov nemalé peniaze. Pre mňa to bola férová cena za to všetko, čo účastník dostane a zažije.
Štrnásta hodina znamenala ukončenie oficiálnej časti eventu a presun do centra Banskej Bystrice. Organizátori si dali tú námahu, aby aj tzv. „spanilá jazda“ bola na vysokej úrovni a zabezpečili výpomoc PZ SR. Osobne ma veľmi prekvapila atmosféra v Banskej Bystrici. Množstvo ľudí na námestí i popri ceste naň ukazovalo zdvihnuté prsty, mierili fotoaparáty mobilov a meralo cestu, aby sa pozreli na tento malý autosalón športových vozdiel. Záujem bol skutočne veľký a celá táto „show“ mi prišla veľmi priateľská a milá.
Cars & Coffee nastavil latku organizovaných auto-moto eventov skutočne vysoko a osobne si myslím, že Slovensko nijak nezaostáva za ostatnými krajinami, kde Cars & Coffee prebieha už roky. Veľká vďaka patrí trojici Bystričanov, ktorí sa podujali na to, aby pripravili veľmi pekný event, ktorý spríjemnil nedeľu mnohým automobilovým nadšencom. Už teraz sa teším na ďalšie pokračovanie Cars & Coffee Slovakia. Dúfam, že sa vidíme!
Keďže o Cars & Coffee Slovakia budete u nás (a na internete) ešte určite počuť, narýchlo sme vyspovedali organizátorov, aby nám porozprávali o tom, ako to vlastne celé vzniklo.
RevRats: Aký je príbeh za Cars & Coffee Slovakia?
Drahoslav Copko: Podujatie Cars & Coffee registrujem už nejaký ten čas. Je to fenomén, ktorý má svoje korene v USA. A keďže ako správny blázon do áut neustále sledujem aj rôzne stretnutia automobilov, toto rozhodne nemohlo újsť mojej pozornosti. Myšlienka zorganizovať nejaké vlastné stretnutie majiteľov unikátnych áut skrstla môjmu najlepšiemu kamarátovi Vladovi a ja som sa jej, samozrejme, veľmi rýchlo chytil. Keďže sme pôvodne nechceli nejakým spôsobom zasahovať do brandu „Cars & Coffee“, resp. náhodou nechceli nelegálne využívať ich označenie, rozhodli sme sa dať našim eventom nejaký vlastný názov. Pôvodne teda vzniklo označenie „Automotea“. Avšak už vtedy, v rámci plánovania prvého eventu, ktorý sa uskutočnil v máji tohto roku v Považskej Bystrici, som oslovoval rôznych ľudí a rozhodol som sa napísať aj rôznym zahraničným YouTuberom. Medzi nimi aj Shmeemu. Ozval sa mi jeho obchodný manažér, s ktorým sme si vymenili zopár správ a odporučil mi kontaktovať obchodného manažéra organizácie Cars & Coffee. Tak sa aj stalo a vlastne už pred prvým eventom som s ním komunikoval. Zatiaľ však len na „vlažnej“ úrovni.
RevRats: Kedy si si povedal, že brand Cars & Coffee môže byť realita na Slovensku?
Drahoslav Copko: Veľmi prvý podnet vznikol na Top Marques 2016 v Monaku, kde sme spolu s kamarátom boli. Začali sme o tom hovoriť a koncom roku 2016 sme sa pomaly pustili do veľmi úvodných príprav. Nadväzujúc na vyššie uvedené, hneď po prvom evente som sa pustil do komunikácie s obchodným manažérom Cars & Coffee, ktorý si pozrel prezentáciu a napísal nám či rovno nejdeme jednať o licencii Cars & Coffee pre Slovensko? Samozrejme, bola to príležitosť, ktorej sme sa museli chytiť. Po asi mesiaci intenzívnej komunikácie a prípravy vecí s tým spojených, sme podpísali zmluvu, a tak je dneska na svete Cars & Coffee Slovakia.
RevRats: Kto tvorí tím Cars & Coffee Slovakia?
Drahoslav Copko: Za organizáciou prvého eventu sme stáli len ja a Vlado. Po získaní licencie som sa o tom začal baviť s mojim susedom Peťom, ktorý ako správne automobilovo postihnutý, sa chopil role spoluorganizácie eventu. Za Cars & Coffee Slovakia teda stojí tím troch chalanov – Ja, Vlado a Peťo. Samozrejme, pre mňa obrovskou podporou, za čo jej patrí veľká vďaka, je moja pani manželka, ktorá trpí moju obsesiu autami a všetkým okolo toho. Obdobne je to u manželky kamaráta Vlada.
RevRats: Ako často sa budeme s eventom stretávať?
Drahoslav Copko: S eventom, tak ako bola aj pôvodná myšlienka ešte pod označením „Automotea“, je stretávať sa minimálne 2x ročne s tým, že už budúci rok by sme chceli uskutočniť aj prvý roadtrip, niekedy v jarnom období. Trasa je ale ešte v štádiu riešenia.
RevRats: Na záver ešte jedna otázočka – prečo Vígľaš? Kvôli centrálnej polohe pre celé Slovensko?
Drahoslav Copko: Tým, že všetci traja chalani stojaci za Car & Coffee Slovakia sme rodení Bystričania, tak nejak emocionálne nás to ťahalo do Bystrice a okolia, ako nejakého začiatku pre naše eventy. Preto som sa začal rozhliadať, a keďže poznám veľmi veľa zámkov a kaštieľov, Vígľaš bol tak trochu jasná voľba. Navyše je to tak povediac v „srdci“ Slovenska, a teda tak ideálne zo všetkých strán krajiny.