PREDSTAVUJEME BMW i5 M60 – Introvert Fedor
- Od Miloš & Laco
Zvoní budík a Fedor dostáva obratom svoju prvú nakladačku dňa od svojej ženy. Že vraj si nastavil budík príliš hlasno. A už sa to s ním vezie. Pri raňajkách sa dozvedel, že mal pravdepodobne kúpiť mlieko, lebo v chladničke chýba. Pri stole si otvorí dennú tlač v raritnom papierovom formáte, aby sa aspoň na chvíľu duchovne vzdialil od hlučného univerza, v ktorom sa vznáša od rána. Pokus skončil neúspechom, pri raňajkách sa má, podľa pravidiel, predsa rozprávať. Nevadí, že neexistuje spoločná téma, rozprávať sa treba!
Po polhodinke je už dome sám, ako špičkový programátor, ktorý ovláda hádam všetky IT jazyky sveta ako Javu, C, C++, C#, JavaScript, Ruby, Fortran, Cobol a Atari Basic, má o deviatej koordinačný video hovor, kde naňho nahučí nejaký dizajnér, projektový manažér alebo upratovačka. Non-stop niekto v jeho okolí hučí. A keby len ľudia, hučia domáce zvieratá, autá na ulici a určite aj vegetácia v parku pred domom.
Stop. Stop. Stop. Dnes nie, začína to byť na Fedora až príliš. Dnes to bude scenár, ktorý si napíše on sám, dnes to bude oáza ticha. Aspoň jeden deň pred víkendom, kedy sa ohlásila na návštevu hučiacia svokra. Fedor otvára dvere na garáži a pozdraví svoj dnešný únik vo farbe Cape York Green (možno existuje rovnomenný programovací jazyk, ale v tomto kontexte to je naozaj označenie farby). BMW i5 M60, tichý priateľ, nabitý doplna, ho musí nutne zobrať ticho na nejaké tiché miesto. Dokonca aj famózny zvukový systém Bowers & Wilkins ostane v stave OFF.
Fedor si nepotrpí na výstrelky. Nemá rád pozornosť, nemá rád spoločnosť, proste on je taký a iný nebude. Vďaka svojim vesmírnym IT znalostiam zarába slušne, ale posledná vec, ktorú si želá, aby jeho pracovné úspechy kričali na sto honov. Elektromobil i5 M60 za 100 000,- mu do tejto filozofie sadol ako uliaty. Nekričí do sveta v štýle – som elektro, som krikľavé a moja najlepšia kamarátka je Greta Thunbergová. Fedor má Gretu na háku. Ale striedmosť línií BMW je presne jeho krvná skupina. Vyzerá ako klasický sedan vyššej strednej triedy od BMW, takých je na okolí dosť. Len na rozdiel od iných, nevydáva tie otravné zvuky. Vydáva ticho a to Fedor potrebuje ako soľ.
Jeden elektromotor na prednej náprave, jeden elektromotor na zadnej a zrazu má Fedor na pravej nohe pod kontrolou 601 koní. Ono sa to zdá, že pre plachého Fedora to je až až a stačilo by mu aj 50 koní, ale to je chyba lávky. Fedor potrebuje presne toto. Trochu sa uvoľniť. Pocítiť 0-100 za 3,8 sekúnd a instantný príval krútiaceho momentu bez reptania – hučania. Cíti sa ako vo svojej obľúbenej počítačovej hre. Označí pomyselnou myšou na dve autá pred sebou, klikne na tlačidlo “PREDBEHNÚŤ” a v zápätí sa daná operácia zrealizuje.
Fedor sa nebojí ani zákrut. Okrem pohonu všetkých kolies sa naučil používať vo svoj prospech aj zadnú natáčaciu nápravu, ktorá posunula agilitu ťažkého elektromobilu s batériami s kapacitou 81,2 kW/h v podlahe na úroveň, že aj prelet horským priesmykom sa mení na ódu na radosť. Dokonca ani brzdiť veľmi nemusí, rekuperačný B mód urobí namiesto neho špinavú robotu s prirodzenou prirodzenosťou.
Fedor má ale jedného veľkého nepriateľa, teda má ich asi tisíc, no čas je ten najhorší. BMW i5 M60 by mu doprialo v zime necelých 400 kilometrov tichého agilného relaxu (v lete aj 500 kilometrov), ale vždy sa tá idylka naruší telefónatom. Žena, šéf, kuriér, bankový poradca, či psychológ, časom si vždy niekto rozkmitá hlasivky prúdom vzduchu z pľúc a začne vydávať zvuky, ktoré Fedor nemá rád. Fedor má rád BMW i50 M60. Nebuď ako kuriér, buď ako Fedor…