TEST Porsche GT3 RS – Lego Edition

LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS je vo svojom plastovom svete rovnako šokujúcim počinom ako jeho veľká predloha z toho automobilového. Kým veľký brat disponuje serióznym šesťvalcovým motorom typu boxer s objemom 4.0l produkujúci maximálny výkon 500 koní, plastová replika ohuruje inými parametrami. Pozostáva z presne 2 704 častí a ich použitie do výslednej podoby zaberie približne 10 hodín čistého stavebného času. Porsche 911 GT3 RS sa vyrába, ako všetci vieme, v Stuttgarte. Technic verzia v českom Kladne.

Dvojspojková prevodovka PDK je funkčná a stupne dovolí preradiť pádlami. Naozaj!

Pohľad do pribaleného manuálu prezradí, že stavba je rozdelená do 856-tich krokov, ktoré by ste mali dodržať v presnom poradí.

Motor modelu ukrýva jedno tajomstvo, ktoré nie je v súlade s originálom. Nie je totiž typu boxer, ale tzv. 180° V verzia, teda dvojica protiľahlých piestov sa pohybuje v rovnakom smere, nie v opačnom. Prečo zvolilo Lego toto riešenie, nevedno.

Už spomínaný manuál je vlastne relevantná kniha. Má 580 strán a okrem pracovného postupu obsahuje aj historické informácie ohľadom vozov s označením Porsche 911, ďalej zachytáva proces vytvárania dizajnu Technic modelu. Keď už sme pri ňom, stoja za ním páni Andrew Woodman a Uwe Wabra.

To, že predná náprava po otočení volantom bude zatáčať, sa čakalo. Generácia 991 však disponuje aj funkciou zatáčania zadnej nápravy, čo sa skutočne premietlo aj do malého modelu Lega.

Kontakt s asfaltom zabezpečujú predné pneumatiky s parametrami 265/35ZR20 a zadné 325/30ZR21. Toho skutočného auta. Model má všetko pomerne zmenšené.

Interiér obsahuje množstvo detailov, okrem palubovky aj sedačky a pre danú verziu typickú ochrannú klietku na mieste zadných sedadiel.

Na exteriéri je možné otvoriť prednú kapotu, zadné veko motora a dvere…

… a nastaviť zadný spojler na reguláciu množstva prítlaku.

Mohlo by sa vám páčiť