Pamätáte si, ako všetci Taliani držali palce Robertovi Baggiovi, keď mal kopať rozhodujúcu penaltu vo finále svetového futbalového šampionátu proti Brazílii v roku 1994? Dovtedy bezchybný strelec bránku škandalózne minul. Podobná ťarcha sprevádzala pred uvedením modelu Giulia automobilku Alfa Romeo. Buď to s týmto modelom vyjde, alebo to môže zabaliť. Potom, čo sme stáli pred autom a mali možnosť preskúmať každý karosársky detail, vieme jedno dozaista. Giulia Quadrifoglio Verde je tak nádherné auto, že konkurencia (BMW M3, Mercedes-AMG C63) by mala vychádzať na ulicu až po zotmení.
Talianky sú proste Talianky, vydajú sa do spoločnosti, až keď sú si stopercentne isté, že vyzerajú dokonale dobre. Rovnako na Giulii v laku Rosso Competizione nenájdete uhol alebo slabé miesto, ktoré by bolo vizuálne nevyvážené. Napriek obvyklým tézam, v tomto prípade dizajn nezatienil funkčnosť. Napríklad „Active Aero Splitter“ nie je nadávka na tamojšiu vládu, ale je to elektromotormi ovládaný splitter, ktorý sa v desaťstupňovom rozsahu prispôsobuje jazdným podmienkam. Zadný difúzor rovnako nie je iba na parádu, ale na generovanie prítlaku.
Južanská strava je iná ako nemecká. Žiadne rezne a klobásky, tu sa servírujú ľahké cestoviny. Celohliníkovému šasi sekunduje karbónová kapota i strecha. Preto sa aj podarilo udržať pohotovostnú hmotnosť na hodnote 1580 kg pri manuálnej prevodovke, 1620 kg pri automatickej, čo možno nie je málo, ale konkurenční Nemci sú ťažší.
Rozhýbať túto prekrásnu hmotu dostal za úlohu agregát, ktorý vznikol úpravou motora z Ferrari California. Objem 2,891 cc, rozložený v šiestich valcoch je dopovaný dvomi turbami. A že tento recept funguje je jasné pri pohľade na dynamické parametre vozu. 510 koní odcvála 0-100 za 3,9 sekúnd, ale hlavne úctyhodnou hodnotou sa pýši hodnota maximálnej rýchlosti – 307 km/h. A aby sa nezabudlo, poháňaná je výhradne zadná náprava. To sľubuje naozaj veľa zábavy.
Tento konkrétny kúsok sa pohybuje po cestných revíroch západného Slovenska. Na otázku majiteľa, prečo sa rozhodol kúpiť neoverenú novinku, keď mohol siahnuť po nejakej klasike, odpovedal až nečakane trefne: „Mám rád pekné, odlišné autá, ktoré ale dobre jazdia. Mám napríklad doma aj najnovšie Subaru WRX STI. Len som ho dal upraviť na 400 koní. A hlavne, sadnite si dnu, pochopíte.“ Pochopil som. Príplatkové karbónové sedadlá Sparco stelesňujú to najlepšie, na čom som doteraz sedel v sériovom aute. Karbón sa nesústredil iba na sedačky, ale nachádza sa po celom interiéri. Taliani nesklamali ani pri integrácií displeja infotainmentu, ktorý je prirodzenou súčasťou palubnej dosky a netrčí z neho von ako topoľ pri ceste.
Vlastníctvo Alfy prináša niektoré duchovné rozmery, ktoré nie je každý ochotný akceptovať a prijať. Napríklad sa treba pripraviť na verbálnu masáž „znalcov“, že je to síce pekné auto, ale časom sa rozpadne. Niektorí novinári už hlásili nejaké problémy testovačiek, ale jedna vec sú novinárske stroje, ktoré nikto nešetrí a rovnaké problémy mávajú aj iné automobilky. Druhou sú nezriedka samotní novinári, ktorí nie vždy vedia byť nestranní, stačí im pekná marketingová masáž v päťhviezdičkovom hoteli, skombinovaná s reálnou masážou od mladej Aziatky a zaujímavý článok je na svete. Nám sa viac páči filozofia, ktorú prezentoval Jeremy Clarkson výrokom: „You Can’t Be A True Petrolhead Until You’ve Owned An Alfa.“ Alebo inak, je vaša žena dokonalá? Rozhodne nie je, ale aj tak ste si ju vybrali a milujete ju. Veď dokonalý nie je v konečnom dôsledku nik, ani muži samotní. Tak pri Alfe toľko nešpekulujte, milujte ju, je predsa taká ľudská, ako sa len dá. My ju milujeme a vieme prečo…