Označenie Polestar sa doteraz mihotalo na vozidlách značky Volvo a vždy označovalo niečo výkonnejšie a inak zaujímavejšie z modelového portfólia. Onedlho to však bude trochu inak. Spoločnosť Volvo Car Group povýšila označenie Polestar na samostatnú značku, ktorá sa zameria na výkonné hybridné technológie. A každú show treba odpáliť veľkolepo, ani tu to nebude inak. Prvý model, označený veľmi efektívne – Polestar 1, bude v karosárskom prevedení kupé silným vizuálnym lákadlom.
Pohonné ústrojenstvo bude pozostávať z dvoch elektromotorov, každý z nich bude obhospodarovať jedno koleso na zadnej náprave, na prednej náprave bude vystrájať preplňovaný dvojliter. Výsledkom tejto čiernej mágie bude maximálny výkon 600 koní (maximálny krútiaci moment bude 1000 Nm), takže o tlaku do sedačiek pri akcelerácií nemá nikto pochybnosti. Na čisto elektrický pohon bude možné potichu prejsť až 150 kilometrov.
O vyvážené jazdné vlastnosti sa postará nový podvozkový systém Öhlins CESi a aj rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 48:52. O aktívne zastavenie vozidla zas brzdné ústrojenstvo od spoločnosti Akebono. Hovorí sa o šesťpiestikovom riešení brzdiča a priemere brzdných kotúčov 400 mm.
Toto všetko nie je ani veľmi vzdialená hudba budúcnosti, prvé modely majú schádzať z liniek už v polovici roku 2019. Produkcia bude limitovaná na 500 kusov ročne. Zaujímavý je aj výhradne online predajný model, ktorý bude aplikovaný v celej jeho šírke. Vozidlo sa bude prenajímať na dva alebo tri roky, v cene mesačného poplatku už bude úplne všetko. Všetko znamená naozaj všetko, teda napríklad aj presun do servisu a späť. Vodič sa bude venovať iba tomu, čo robí rád. Teda iba šoférovaniu s úsmevom na tvári.
Táto doba začína priať moderným technologickým experimentom a my sme radi, že Polestar/Volvo sa neorientuje iba na zefektívnenie transportných atribútov nových vozidiel, ale sa snaží potešiť aj dušu džentlmena reprezentatívnym športovým modelom, ktorého výkon výrazne prekračuje potreby bežného presunu.