Nedávno predstavený koncept modelu 508 nás zdvihol zo stoličiek. A zároveň nás hneď aj posadil naspäť. Vyzerá síce úžasne, dokonca až nečakane nadupane, ale predpokladali sme, že v sériovej podobe ho scivilnia. Lenže prvé správy zo Ženevského autosalónu (8. 3. 2018 – 18. 3. 2018) hovoria, že naživo je to rovnaká chuťovka. To je pre nás jasný signál, že si zaslúži priestor aj v našom magazíne.
A čo nás dostalo najviac? Jednoznačne zadok. Milujeme zadné časti áut, milujeme koncovky výfukov. V tomto prípade sa nám vývojári do vkusu trafili. Zadná časť modelu opticky pôsobí užšie, výrazná grafika svetlometov v jednoliatom celku po celej šírke vozu tomuto dojmu napomáhajú. A do tohto obrazu pomyselný maliar namaľoval dve koncovky výfuku po stranách vozu.
Aj keď sa náš vizuálny fokus sústreďuje hlavne na zadok, ani ostatné proporcie nie sú na zahodenie. V prvom rade, je to praktický liftback, nie sedan, ktorý dovolil vozu elegantnejší sklon zadného okna. Na prednej časti dominujú LED pásiky, ktoré pri troške fantázie pripomínajú tesáky leva, tento prvok vnímame ako nenápadno-nápadný odkaz na logo automobilky. A ešte tu máme jeden bonus – okná sú bezrámové!
Interiér v duchu filozofie i-Cockpit, rovnako ako exteriér, vsadil na silný prvotný dojem. Hrubší volant je nezvyčajne sploštený nielen dole, ale aj hore. Stredová konzola je široká, akoby demonštrovala, že tu je toľko priestoru, že je možné si dovoliť ním plytvať.
Portfólio pohonných jednotiek sa skladá z dvoch preplňovaných benzínových PureTech jednotiek o objeme 1.6 l (130 kW a 169 kW) a z dvoch naftových 2.0 l BlueHDi (120 kW a 130 kW). Pravdou je, že je tam ešte jedna naftová motorizácia 1.5 BlueHDi (96 kW), ktorú sme zámerne zamlčali, k modelu tejto triedy sa nám naozaj nehodí.
Lev sa nám pekne vyfarbil, má naše počiatočné sympatie. Či si ich udrží dlhodobejšie, to sa uvidí po našom prípadnom teste. Taktiež sme zvedaví, ako sa k tomuto elegantnému počinu postaví kupujúca verejnosť.