Očakávané R.S. prináša nenávidený downsizing a 280 koní

Neverili sme, ale je tomu žiaľ tak. Toľko očakávané veľdielo od Renault Sport prináša downsizing v podobe 1,8-litrového turbobenzínu s výkonom (v základe) 280 koní a 390 Nm. Dobrou správou je, že ide presne o ten istý motor, ktorý sa bude montovať aj do legendárneho a znovuzrodeného modelu Alpine A110. Maximálny krútiaci výkon je dostupný v rozmedzí 2 400 až 5 000 otáčok, červené pásmo začína pri 7 000 otáčkach a Renault garantuje, že jeho 1,8-čka pokorí stovku pod 6 sekúnd. Vráti sa  niekdajší kráľ predokoliek? Necháme sa prekvapiť výsledkami zo Zeleného pekla.

Renault prichádza v novej generácii s kopou vylepšení. Lepšej agilite vozidla dopomôže aj systém 4Control, ktorý už poznáme z modelu Mégane GT. Ten dovolí zadným kolesám otočiť sa o 2,7 stupňa, čo zlepší nielen celkové jazdné vlastnosti ale aj polomer otáčania pri nízkych rýchlostiach. Samozrejme, pre potreby R.S. bol prepracovaný aj ten.

Novinku bude možné objednať ako s klasickým, tak aj dobre známym Cup podvozkom. Lacnejší variant príde s elektronickým diffom, ten drahší bude ponúkať plne mechanický. Oba modely by mali navyše mať klasickú manuálnu ručnú brzdu. Novinkou je aj možnosť objednať si Mégane R.S. s automatickou prevodovkou EDC (opciou je tiež 6-stupňový manuál). Štandardom je launch control.

Pre puristov máme dobrú správu, Renault ohlásil rovno aj Trophy verziu, ktorá ponúkne z rovnakého objemu rovných 300 koní a 400 Nm.

Mohlo by sa vám páčiť