Nové Porsche 911 je tu – rýchlejšie, väčšie a opäť kus krajšie

Byť dizajnérom Porsche je skrátka mužský dreamjob. Raz za pár rokov si potiahnete tu-i-tam nejakú tú líniu, prekreslíte pár detailov a vystrelíte do sveta novú modlu. Budú vás zbožňovať, oslavovať, i keď väčšina bude potrebovať kompletnú infografiku s detailným popisom, kde majú hľadať zmeny. Pozornému fanúšikovi Porsche však takéto podstatné zmeny nikdy neujdú! Tak pozrime sa teda na to, čo to v Stuttgarte napiekli k 70. výročiu značky.

V prvom rade tu máme jemne prerobený predok auta. Všimnite si hlavne nárazník v kombinácii s novými LED svetlometmi, ktoré v sebe ukrývajú – ako inak – najnovšiu technológiu. Z fotografií asi ťažko uvidíte, že dizajnéri auto jemne nafúkli. Predná časť je totiž širšia o 45 mm, čo by malo pomôcť ako v interiéri, tak aj pri jazdných vlastnostiach. Dizajnér sa ďalej inšpiroval u Range Roveru a zapustil trochu i kľučky.

Zadná časť si pichla tiež trochu steroidov a aj tú v Porsche nafúkli. Práve pohľadom na zadok auta je podstatne ľahšie rozpoznať, na ktorú generáciu 911-ky sa pozeráte.

Zmenou prešiel aj interiér, odkazujúci na modely zo sedemdesiatych rokov, avšak s použitím najnovších technológií. Analógový otáčkomer je vec, ktorú asi najviac ceníme! Inak sa to vo vnútri hemží displejmi, ten najväčší má 10,9 palca a je dotykový. Našťastie ho Porsche doplnilo päticou klasických tlačidiel, takže sa nebudete musieť trápiť čisto dotykovým ovládaním.

Srdcom auta je opäť plochý trojlitrový šesťvalec s dvomi turbami, ktorý dokopy dáva výkon 450 k. Zadnokolková verzia to vďaka spojeniu s novou 8-stupňovou prevodovkou PDK zvládne dať na stovku za 3,7 sekundy, zatiaľ čo štvorkolka bude o 0,1 sekundy rýchlejšia. Medzigeneračné zrýchlenie tak činí 0,4 sekundy. Maximálka je stanovená na 308 km/h pre model Carrera S a 306 km/h pre model Carrera 4S. Na slabšiu motorizáciu, ako aj manuál si budeme musieť počkať na skorú jar 2019, kedy Porsche predstaví klasickú verziu 911-ky.

Medzi novinky tiež patrí nový, tzv. Wet Mode (prekladať to radšej nebudeme), vďaka ktorému sa budete kĺzať na jeseň či skorú jar o niečo bezpečnejšie. Inžinieri tiež pridali nočné videnie, kopec asistenčných systémov a pomocníkov, keby ste v sebe náhodou objavili starca so zmyslom pre pomalú a bezpečnú jazdu.

S-ková Carrera tiež pozná cenu, ktorá sa má pohybovať okolo 120 tisíc eur, pričom za štvorkolku si priplatíte okolo 7 tisíc eur. Obe novinky je možné počnúc dneškom objednať.

Mohlo by sa vám páčiť