Nové Polo GTI definitívne zabilo downsizing

Ako hovorí jedna známa tunerská nálepka – iba mlieko a džús prichádza v dvojlitrových škatuliach. Obyčajne odkazuje na veľkoobjemné V8-čky, ktoré sa vysmievajú bežným štvorvalcom s objemom dva litre a menej. Pre tentoraz ale budeme dvojliter glorifikovať. Volkswagen sa totiž s predstavením novej generácie modelu Polo GTI rozhodol definitívne zabiť downsizing a podvihol objem turbobenzínu o ďalšie dva deci.

Pre niekoho je to relatívne málo, ale aj dva deci dokážu spraviť veľké zmeny. Napríklad v piatok večer v krčme, alebo vo vyššie spomínanom Pole, z ktorého sa konečne stal dospelý hothatch. Dvojliter predsalen znie lepšie než „jedna-celá-osmička“. Aj tých 200 koní poviete sebaistejšie než „má to skoro dvesto koní“. No a v neposlednom rade, keď už sme pri tých číslach, zrazí tento upsizing nejakú tú desatinu sekundy na šprinte na stovku.

Ak horíte nedočkavosťou na informáciu o litroch, potom tu nemáte čo robiť. Nie, veľkosť kufra ani nás nijak extra nezaujíma. Napriek tomu to Volkswagen považuje za jeden z benefitov. Oukej, budiž. Ak sa vyberiete na výlet, namiesto 280 litrov vzduchu budete vzadu voziť 349 litrov. Skvelé, však? Ak sa pri tom tvárite rovnako bezemočne ako ja, potom je všetko v poriadku.

Očami prebieham tlačovú správu, ale nevidím tie najdôležitejšie čísla a fakty. Kde je uvádzaná dostupnosť? A cena? V závere správy Volkswagen hovorí o dostupnosti kinder motorov s objemom, ktorý sa rovná spotrebe alkoholu jedného riadneho junáka za hodinu, ale chýba informácia o GTI-čku. Utešiť sa musíme frázou „neskôr“. Ostáva nám teda veriť, že sa ho dočkáme ešte v tomto polroku.

 

Mohlo by sa vám páčiť