„N“ ako „Nasr*** sme sa“

…a urobili poriadny hothatch. Teda, tento krátky príbeh berte s rezervou, pochádza totiž z neoficiálneho zdroja. Koniec koncov, takto nejako to mohlo byť. V Hyundaii už zrejme mali pokrk toho, ako zľudovela prezývka niektorých ich modelov, a tak sa rozhodli prísť s niečím úplne novým. Otočili list, odštartovali ďalšiu kapitolu smerovania a pripravili vlastný hothatch. Takže, okrem kórejského Golfa sa po novom v médiách budeme stretávať s kórejským GTI…

Značka sa hrdo pýši rôznymi marketingovými frázami, ktoré nás majú presvedčiť o tom, že práve ich prvý hothatch, bude skvelou voľbou v už beztak pretekajúcom košíku konkurentov. Skepticky som otvoril tlačovú správu a vyčítal skutočne zaujímavé dáta. Nový i30 N bude mať štvorvalcový dvojliter naladený na 184 kW, resp. 202 kW (pri tzv. „Performance pack“) s krútiacim momentom 350 Nm. Solídna dávka, ktorá chce rozvíriť stojatú koncernovú vodu, v ktorej si už nejaký čas pláva S3-ka, Octavia RS, Cupra, GTI či Clubsport a občas do nej žblnkne aj nejaký ten konkurent (Mégane RS, Ceed GT, Civic Type-R, …). Ale… Je tu jedno veľké ale. Tento výkon Hyundai smeruje na prednú nápravu. Zachraňuje to však prítomný samosvor, päť jazdných režimov aj s „moderným“ automatickým medziplynom, výrobcom sľúbené strieľanie do výfuku, či elektronicky regulovaný podvozok.

Novinku budú vyrábať bratři Česi, takže možno už čo-to odkukali z konkurenčnej Octavie RS a prinesú skutočne vyladené a dobré auto hneď na prvý pokus. Kľúčové informácie – cenu a dostupnosť – sme sa zatiaľ nedozvedeli.

Mohlo by sa vám páčiť