Mercedes-Benz Triedy A – z MPV sa stalo baby S-ko

Pamätáte si ešte niekto prvú generáciu Mercedesu Triedy A? Ruky dole, radšej sa nehláste, nie je to totiž niečo, čím by ste sa mali chváliť. Ťažko povedať, či Multipla svojim dizajnom tromfla tento fakt odpudivý Mercedes. Nemci to neskôr skúsili ešte s druhou generáciou (alebo skôr faceliftom), ale ani ten nezožal toľko úspechu, ako keď z Áčka urobili plnohodnotný a pekný hatchback. A práve v tomto momente sa začala veľká transformácia, ktorá vyvrcholila dnes.

Svetlo sveta uzrela nová generácia Áčka – mestského hatchbacku pre mladých, ktorí majú vo vrecku nejakých tých (plus/mínus) 30 tisíc eur. Za svoje eurochechtáky dostanú oproti konkurencii zasa niečo navyše.

Áčko ide po vzore nedávno predstaveného Mercedesu-Benz CLS, ktorý ukázal nový dizajnový jazyk značky. Svetlá sa začali zmenšovať a autá vyzerajú… no minimálne diskutabilne. Niekomu sa to páči, iní to zasa vnímajú kontroverznejšie. Faktom ale je, že drobec s hviezdou v znaku sa jemne nafúkol. Kufor je väčší o 29 litrov a aj nakladací priestor sa tak trochu roztiahol.

Najväčšie zmeny vás čakajú v interiéri. Mercedes sa už stihol pochváliť rendermi, ktoré ukazujú, ako bude auto vyzerať v plnej výbave. Analogové budíky nahradzujú dva displeje, ktoré budú nakombinované podľa vybranej výbavy. Buď to bude dvojica 7-palcových, kombinácia 7-palcového a 10-palcového alebo dvojica 10-palcových displejov. Pri poslednom variante sa už budete cítiť ako v takom malom S-ku. Áčko tiež prichádza ako prvý model s novým systémom rozhrania – tzv. MBUX, ktorý využíva umelú inteligenciu na učenie sa a ponúkne široké možnosti nastavenia. Nebude chýbať ani hlasové ovládanie podobné mobilom, ktoré prebudíte zvolaním „Hey Mercedes!“. Divné nie?

Okrem toho nové Áčko ponúkne množstvo asistenčných systémov známych z už spomínanej Triedy S. Tešiť sa môžete na čiastočnú autonómnu jazdu či dobre známy systém DISTRONIC.

A čo motory? Tých je zatiaľ ako šafranu. Fanúšikovia benzínu sa môžu tešiť na dve verzie s fakt nelogickým označením. A200 bude ukrývať 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 120 kW a 250 Nm, A250 bude označovať verziu s dvojlitrom o výkone 165 kW a 350 Nm. Úsporne orientovaní šoféri budú voliť naftový variant A180, teda 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 85 kW a 260 Nm. Štvorkolka a 7-stupňový automat je otázkou priplatenia si.

Mohlo by sa vám páčiť