Nechápte ma zle, ale posledná 911ka oproti tej predošlej niečo stratila. V záplave všetkých tých nových technológii, ktoré majú za úlohu prilákať nových zákazníkov, skĺzla v mojich očiach táto legenda z kategórie športových áut do kategórie GT. Čo jej chýba popri tom ako opeknela, zrýchlila a spohodlnela, je angažovanosť šoféra.
Tento “problém” si isto všimli v anglickom Hethele a prišli na svet s jeho riešením. Volá sa Lotus Evora GT410 a má byť priamou alternatívou pre vlastnými nohami a rukami šoférovania chtivých jedincov, pre ktorých je 911ka na kľukatej ceste príliš neosobná.
Ako základ použili ich model GT410 Sport. Z neho následne odstránili slovo “Sport” a ako to u tejto anglickej automobilky nebýva zvykom, zopár vecí pridali. Drobnosti ako klimatizácia, vyhrievané sedačky, prémiový audio systém s Apple Car -play a cúvaciu kameru dopĺňa úplne nové čalúnenie dverí s opierkou (!!!) na ruku a malým odkladacím priestorom.
Po technickej stránke sa najviac zapracovalo na tom, čo vedia v Lotuse najlepšie. Mäkšie nastavenie podvozka spolu s civilnejším obutím v podobe Michelinov Pilot Sport 4S ponúkne posádke omnoho lepší komfort cestovania pri zachovaní jazdných vlastností, o ktorých môžu iné autá iba snívať.
V hre je okrem 6-stupňovej manuálnej, aj automatická prevodovka s rovnakým počtom prevodov. Tie v obidvoch prípadoch prenášajú na zadné kolesá výkon z kompresorom dopovaného 3,5 litrového šesťvalca, ktorý má so svojimi 410 koňmi na starosti hmotnosť 1361kg.
A cena? Tá začína v Nemecku, v prípade, že niečo podobné hľadáte, na príjemných 99,000€.