TEST Honda CB1100 RS – Láska na prvý pohľad
- Od Michal B.
Vždy sa mi páčili klasické japonské naháče. Vtedy som ľuďom hovoril, že chcem mať Café Racer bike. Ale nie takú tú vychrtnutú mestskú bicyklomotorku, s motorom po dedovi, s vykuchaným rámom, takú po ktorej túži každý správny hipster. Myslel som poriadnu silnú mašinu s veľkým objemom, veľkými kolesami a kruhovým svetlom.
Jej staršiu sestru som poznal od roku 2013, no pre jej plochosť mi nepadla do oka. No s mladšou to bolo iné. Prvý krát som ju zazrel na výstave. Stála tam, čierna a naleštená, s krásnymi oblinami presne tam, kde majú byť. Bambulatá nádrž, obrovské chrómované výfuky (dva!), parádne rebrovanie motoru, krásne dlhé rovné sedlo a nehranatý svetlomet. Honda CB1100RS bola láska na prvý pohľad.
Pred týždňom sme sa spoznali osobne. Farbu zmenila z čiernej na krásnu červenú s čiernymi RS pásmi. Ešte hodím rýchly pohľad na zlatožlté tlmiče, ktoré jej veľmi pristanú a idem jazdiť, nech sa spoznáme bližšie.
Vítajú ma dva obrovské budíky, nekomplikovaný display, ktorý v noci svieti krásnou bledo modrou farbou. Ručičky na budíkoch majú červené konce, čo je síce drobný, ale sexy detail. Viac nebudem zdržovať opisom kriviek tejto japonskej krásky, fotky sú viac ako milión slov. Čo z fotiek nie je vidno, je jazda. Jazda a obdiv okoloidúcich.
Jazda na CBčke je čistý EGO trip. Brblotavý zvuk motora s objemom 1100 ccm a s občasným prasknutím výfukov pri vytočení priťahujú pozornosť. Keď už oči ľudí okolo spočinú na jazdcovi a tejto motorke, už nepozrú inam. Honda CB1100RS je proste okolap. Mužolap, kundolap, deťolap. Púta pozornosť a to len zvyšuje motorkárovu radosť z jazdy.
Dočítal som sa, že vraj je CB1100 tažká. Dobrá motorka, ale 260kg je na ovládanie na mieste veľa. Nuž, meriam síce 183 cm, váhovo ale nie som žiadny svalovec. Táto motorka sa mi na mieste ovládala podobne ako každá iná, hoc aj o 50kg ľahšia.
Jazda v meste je príjemná, Honda vyzerá masívne, avšak prepletačka pomedzi autá v zápche jej problémy nerobí. Má rada nízke otáčky a pohodovo si brumká pri pokojnej jazde. No keď je treba vyraziť, tak stačí otočiť plyn, vytiahnuť motor vyššie a odmenou bude okamžitý záťah hodný litrového objemu tohto retro naháča.
Na okreskách mimo mesta je doma. Do zákrut sa hrnie ochotne a pekne drží. Pri bežných moderných naháčoch si motorka pýta ostrú jazdu, pri pomalšej mám vždy pocit, že niečo nie je správne. Honda CB1100RS je iná. Pomalý cruising krajinou je pohodlný a nemal som pocit nudy. Na druhej strane pri potrebe športovejšieho zážitku mi rada ukázala svoju silu a odmenila ma svižnou rýchlosťou, na ktorú si treba dávať pozor – 170 km/h som mal na tacháči okamžite a pri takej veľkej a pohodlnej motorke to ani nie je cítiť.
Už viem, že to bola láska na prvý pohľad. Aj posed, aj pojazd. Klasické naháče majú charizmu a je len a len dobre, že výrobcovia sa k tomuto obdobiu vracajú. Je ale škoda, že drvivá väčšina z nich má objemy menšie ako 1000 ccm (ďakujeme, emisie!) V tomto smere Honda CB1100RS prekvapila a svojím objemom presných 1140 ccm má tak šancu stať sa kráľovnou motorkárskych sŕdc a zamotať hlavu všetkým nám, ktorí mame radi klasické, pekné a dobré motorky.
P.s.1: Honda CB1100RS je vhodná aj na krátku prechádzku, napríklad len tak na kávičku.
P.s.2: technickými údajmi som vás opäť nezaťažoval, ale pre záujemcov tu.