Land Rover Defender V8 – kvalitné zmŕtvychvstanie
- Od Michal
Veľké SUV-čka či tereňáky obyčajne nie sú niečím, čo by nás zaujalo… Iba, že by šlo o nejakú zaujímavú verziu. A práve takou je V8-čková verzia už mŕtveho Defenderu. Ten značka pochovala ešte v roku 2016, kedy povedala, že sériová výroba definitívne končí. Na počesť 70. výročia tohto svojsky krásneho modelu však vznikla limitovaná edícia 150 kusov s barbarským päťlitrovým benzínovým osemvalcom!
Červená krabica na kolesách je poháňaná vyššie spomínanou atmosférou s výkonom 400 koní a krútiacim momentom 515 Nm. Šprintovať s G63 AMG však veľmi neodporúčame, nakoľko má Defender limitovanú maximálku na 171 km/h. Radšej si teda s kamarátmi zapretekajte v teréne. Tu bude mať Defender určite navrch.
Čo robí tento kúsok naozaj špeciálnym a zaujímavým, je určite aj samotný interiér. Sedadlá Recaro, koža a kopa výbavy určite spríjemní jazdu po cestách. Osemstupňový automat ZF, vylepšené pruženie či 18-palcové disky obuté na terénnych pneumatikách sa zasa postarajú o to, aby Defender hladko prešiel akýmikoľvek nerovnosťami.
A čo cena? Trojdverák začína na 150 tisíc britských librách, päťdverák bude o niečo drahší. Vybrať si navyše budete môcť z ôsmych farebných verzií. Akurát sa treba poponáhľať, kým sa tých 150 kusov neminie.