Vedeli sme to. Skôr či neskôr to muselo prísť. Najprv vizošky, koncepty, potom nejaké odhalenia, potom angličáky Hot Wheels a naposledy to bolo nejaké video z palubnej dosky. No a dnes… Dnes je tu Urus. My, zarytí fanúšikovia značky, sme pustili slzičku smútku a dépéháčkari si už mädlia ruky.
Za 171 tisíc bez dane je to totiž zaujímavá kúpa – a ktorá babenka by nechcel prísť do Le Club na Lambe? No a keď príde na distingvované barové reči počas teambuildingu, tak majiteľ nového Urusu vytiahne na stôl najväčší… argument. „Laco, ale to moje má 650 koní, 850 kruťáku a stovku jebne iba o sekundu pomalšie ako to tvoje Bugatti.“ – „Tak to už hej Robko, paráda, ale aká je maximálka. Určite menšia ako na mojom Veyrone, hm?„ – „Koho už len zaujíma maximálka? Cez tri kilá to ide a stojí to toľko, že by som si to kúpil z vratky toho tvojho.“
Toľko ku krátkej fiktívnej story o 2,2-tonovom monštre, ktorá sa poľahky môže stať. Ale, kto by nemal záujem o takýchto zákazníkov? Práve to sú tí, ktorí zaplatia vývoj nového SV-čka. Tak Boh im žehnaj a nech skončia v pekle zároveň.
Inak je Urus celkom šik. Odhliadnuc od toho, že SUV je pekelný trend, sodoma gomora, ktorú nám zaslali ako pomstu za to, že sme nekupovali Multiplu, sa dizajn proste podaril. Ostré tvary sú typickým podpisom dizajnérov z Lamborghini, ktorí jednoducho vedia, ako pripraviť futuristický vzhľad aj tam, kde už ostatným došli nápady. Celé to čiastočne zachraňuje tiež motor, ktorý nie je ničím iným, ako poctivou V8-čkou s dvomi turbami. Dúfam len, že to časom nezabijú kvôli euronormám nejakou trápnou dieselovou V6-kou.
Tak Ferrari moje zlaté, zachováš si aspoň ty svoju tvár? Verím, že áno…