Názov Stinger bude známy väčšine chlapov z vojnových filmov či hier. Protilietadlový prenosný raketový komplet drví nepriateľov už od začiatku osemdesiatych rokov. Ak by ste prvého Stingera chceli mať doma, pripravte si okolo 38 tisíc amerických dolárov. Alebo si za približne rovnakú sumu môžete kúpiť kórejský Stinger od Kie s 3,3-litrovou prepĺňanou V6-kou. Neviem ako vy, ale ja som v tejto chvíli zabudol na raketu.
Veď pozrite sa na tie fotografie. Kia vytvorila skutočne kus pekného a zaujímavého auta. Aj v Kórei tak konečne pochopili, že so „základnými“ – rodinnými autami si nezískajú emócie automobilového trhu, ktorý značku hodnotí podľa jej portfólia (a najmä prémiovejších modelov).
Nové GéTéčko, ktoré sa čochvíľa začne predávať, sa snaží ukrojiť si svoju časť koláča v relatívne presýtenom trhu. Zákazníkov sa snaží opantať výkonnou 3,3-litrovou turbo V6-kou s 272 kW a krútiacim momentom 510 Nm. Táto konfigurácia vystrelí Stingera na stovku tesne pod 5 sekúnd. V porovnaní s raketovým systémom, ktorý vojenského Stingera vypáli rýchlosťou 2 700 km/h je to síce nič, ale v kokpite Kie pocit zrýchlenia určite oceníte. Veď nakoniec, na šprinte do 100 km/h papierovo porazí napríklad aj konkurenčné BMW 440i. A to všetko za cenu okolo 40 000 eur za vrcholovú verziu. Aspoň tak predpokladáme, na základe uniknutého cenníka zo zahraničia. Na oficiálnu slovenskú cenovku si ešte budeme musieť chvíľu počkať.
Inak, ak sa vám Stinger svojim agersívnym bodykitom páči, ale prudká akcelerácia či vôňa spáleného benzínu vám prekáža… Potom sa nemáme o čom ďalej baviť. Žartujeme. Každopádne, aj pre takých Stinger bude – a to so slabším benzínovým dvojlitrovým štvorvalcom s výkonom 190 kW / 350 Nm či dieselovým 2,2-litrom s výkonom 147 kW / 440 Nm. Všetky tri motory bude možné kombinovať s 8-stupňovým automatom či pohonom všetkých štyroch kolies.