Keby bol rok 2020 auto, vyzeral by ako…

Každý v brandži musí mať svoju bilanciu ku koncu roku, nemôžeme predsa ani my sedieť v kúte ako úbohá Bejby, pokiaľ ostatní tancujú. Lenže čo s takým mizerným rokom ako bol tento? Patrilo by sa ho mizerne ukončiť. Takže namiesto všetkých CoTY (Car of The Year) ankiet som vyzval kolegov, nech si spomenú na vozidlo, ktoré im tento rok vôbec nesadlo, dá sa povedať, že z ich pohľadu bolo zlé.

Moja čerstvá skúsenosť by najradšej dala tip na Volvo XC60, lebo jeho vodič sa rozhodol, že ma odprevadí z tohto sveta viacnásobným pokusom o vytlačenie z cesty a následným vybrzďovaním, ale asi by to nebolo fér, lebo to neodráža stav auta, ale človeka, ktorý sa vlastne správa ako samotný rok 2020. Popravde, v rámci pandémie som toho veľa osobne netestoval, skorej som si vyberal čerešničky z koláča, takže všetky moje vozidlá boli fajn.

Chalani vnímajú testovanie zo svojho uhla pohľadu, mojou úlohou je pretlmočiť ich dojmy sem, aj keď môžu byť v rozpore s mojím názorom. Ale hneď Milošov tip na hrôzu roka Porsche Cayenne GTS Coupé vo mne vlastne ani nevzbudil pohoršenie. Áno, je to Porsche, ale ja som stará škola, tieto módne pseudoSUV-pseudoCoupé do mesta a na všetko, len nie do lesa a do Álp (teda jasné, že sa tam dostanete, ale na ich užitie sú iné kupéčka), mi vadia, neviem sa s nimi stotožniť, neviem nájsť nejaký relevantný dôvod, prečo by som si mal niečo také zaobstarať. Ako odmenu pre nejakú Borisovu chodiacu maternicu je to ale celkom v pohode.

Ale späť k Milošovi, on sa vyjadril, že odhliadnuc od toho, že to dobre vyzerá a drží sa cesty ako Hemidactylus frenatus (neviem, čo to je), je to z pohľadu pohonného ústrojenstva (prevodovka obzvlášť) jeden veľmi sterilný Volkswagen. Jazda ho jednoducho nebavila. Možno je to prekvapivé tvrdenie, ale keď má niekto za pár mesiacov najazdené tisíce kilometrov v 911-tke, toho je ťažko ohúriť.

Taký Mišo, ten bol trochu čitateľnejší, ale o to ostrejší. Opel Grandland X Hybrid nazval totálnym rokom 2020, po jemnej dávke litra borovičky na ňom nájdete rozšafne nejaké pozitíva, ale keď vytriezvete, chytí vás postalkoholická depresia a všetko, ale všetko je zlé. Vo vnútri chaos, zvonka ničota. No úprimne, bežali by ste po takom opise do showroom-u?

{„key“:“m4″}

Náš druhý Mišo, jednostopový, najskôr vyhlásil, že všetky motorky bolo skvelé. Ale, že no dobre, nas…rdila ho Honda Africa Twin Adventure Sports tým, že nemala na vyhrievanie rukoväte pevné tlačidlo, ale musel sa v teréne preklikávať cez infotainment. Hm, ani som netušil, že motorky majú takýto druh vyhrievania.

Je úplne jasné, že keby bol rok 2020 auto, vyzeral by ako Opel Grandland X Hybrid. Bodka. Lenže neskôr sa kolegovci rozľutostnili a začali byť pozitívne naladení. Mišo (za autá) zo seba vyhŕkol, že Honda e je, teraz ho plne citujem: “Futuro-retro s bláznivými funkciami a prvkami, ktoré sú síce zbytočné, ale potešia detskú dušu a prinesú slnko do zamračeného dňa.” Takýto básnický výlev som teda nečakal, ale tak asi ho to auto dojalo.

Miloš sa rozhodol prekvapiť aj druhýkrát, keď za pozitívny prvok označil Mazdu, konkrétne model CX30. V kontraste s Porsche ho jazda bavila a nielen hocijak, ale vyslovene si ju užíval. To som naozaj nečakal. Aby som neostal v hanbe, mňa prekvapil najviac, ale týka sa to aj zvyšku redakcie, Taycan, po Honde e je to ďalšie elektro, ktoré sa nám páči. Čo sa to s nami preboha deje? Tento rok 2020 robí divy aj s petrolhead-mi. Objektívne však treba povedať, že vďaka tomu, že sme mali Taycan na Pezinskej Babe celý deň vieme zodpovedne prehlásiť, že jazdí naozaj zaujímavo a získal si naše srdcia oprávnene.

Jednostopák nástojčil, že musím spomenúť jeho ”crème de la crème” Kawasaki Z H2, nejaké čudo s kompresorom. Názov to má síce ako droid zo Star Wars, ale zjavne to bola preňho vesmírne dobrá motorka. Takže napriek môjmu zákernému konceptu, že budeme šokovať nejakými hroznými strojmi, si kolegovia išli vlastnou cestou, na ktorú strhli aj mňa, takže to zvonka vyzerá, že rok 2020 bol celkom dobrý. Ale nedajte sa obalamutiť obalom…

Mohlo by sa vám páčiť