Po nekončiacej sa zime prifičala slnkom zaliata motorkárska sezóna rýchlejšie ako nová Nindža s kompresorom. No a kde sa najlepšie pripraviť, zohriať motory, pneumatiky a rozhýbať telá, ako na Slovakia Ringu?
24. apríl 2018 – Kawasaki Track Day mi svietilo v kalendári už dlho a verím, že kopec ďalších motonadšencov bolo nadržaných na šúchanie gúm na okruhu. Deň D prichádza, a tak frčím naproti ranným zápcham smer „Maďare“ a teším sa ako malý chlapec.
Hrdo parkujem moju malú Yamahu medzi všetky tie zelené „litrovice“ ozruty. Ešte, že mám aspoň zelené pásiky na kolesách japonca, aspoň trošku zapadnem. Ale motorkári sú jedna duša, nezáleží či máš Kawasaki, Yamahu, či Taliana. Pre svoje miesto na okruhu si prišli aj Baworáky, Hondy, Ducny, Suzuki, dokonca aj nejakého Triumpha som videl.
Všetci sa registrujeme, počúvame pokyny k vlajkám, radíme sa do skupín a čakáme na svoj slot na jazdu. Obzeráme si stroje, dávame kofolu a raňajkovú klobásu. Motory hučia, revú, počuť tu akrapoviče, leo vince, arrowsy, dokonca aj zopár továrensky namontovaných výfukov tam bolo… Raz začas len tak presviští Kawa H2 SX, ktorej kompresor vydáva unikátny, a tak moc odlišný zvuk v porovnaní s ostatnými. Do toho hudba od DJja a občasné pokyny od moderátorky.
Hudba pre uši, aspoň prvých 5 minút, potom už sluchové trubice trošku trpia. Našťastie práve ide moja skupina a ja si môžem natiahnuť buffku, nasadiť helmu a vyraziť na okruh. Prvý krát v živote. Odvaha je, rešpekt ale tiež nechýba. Prvé zahrievacie kolo a hneď aj poriadna nakladačka od rýchlejších…
Kto si na ringu zajazdil, vie aké to je. Vedomie, že tu sa padnúť dá, sa bije so strachom o motorku bez padákov, ktorej by škrkance rozhodne nesvedčali. Zopár pádov aj v našej skupine bolo, avšak bez vážnejších následkov na strojoch či zdraví jazdcov, no mne ich pády na sebavedomí rozhodne nepridali. Každým ich pádom som jazdil posratejšie.
Medzi jednotlivými jazdami si vychutnávam pokec s ďalšími jazdcami, pohľady na krásne mašiny, o ktoré nie je núdza. Okruhové špeciály, bežné Kawajdy ktorých tu je logicky najviac a aj novinky tejto značky, ktoré si mohli účastníci vyskúšať. To všetko patrí do tohto kolotoča a je príjemným bonusom k tomu základnému, prečo sem všetci prišli – jazde na okruhu. Každému motorkárovi môžem doporučiť, aby si to minimálne raz vyskúšal, dôvodov je milión, pozitív kopec a negatívum snáď žiadne.
Ja som sa mohol zúčastniť vďaka Kawasaki Motors Slovakia, za čo veľmi pekne ďakujem a sľubujem, že si ešte posvietim na ich ďalšie novinky a poriadne ich prevetrám, rovnako ako som prevetral nádherného retro Zeda.
Lúčim sa s heslom „viac takýchto dní v našich životoch“ a vyrážam jazdiť, lebo krásne svieti slnko. Vidíme sa na cestách!