Jazdili sme nový Renault Captur

Od štvrtka, 16. januára, si môžete objednať nový Renault Captur. Vďakabohu, pretože ten starý už dizajnovo skrátka nezapadal medzi aktuálne modely; hlavne teda pri pohľade do interiéru, kde ste si mohli stále „užívať“ prítomnosť staručkého a pomalého systému R-Link, známeho z Renaultu Clio štvrtej generácie.

Starý Captur však nechajme v spomienkach a sústreďme sa na nový, ktorý prichádza hneď s niekoľkými výraznými zmenami. V prvom rade je to nárast rozmerov, keďže novinka narástla na dĺžku o 11 cm, čo sa výrazne podpísalo aj na interiéri, ktorý je logicky priestrannejší. O tom si ale povieme neskôr.

Ďalšou zmenou je prítomnosť full LED svetlometov už od základnej výbavy a motorizácie, kde cena štartuje na 14 900 eurách (aktuálne akciová cena 13 900 eur) . Mne osobne sa tiež páčila možnosť personalizovať si auto až v 80 rôznych farebných variantoch či opticky znižujúca sa strecha, ktorá pripomína tvary kupé. Zvonka sa teda Captur zmenil o 100 % k lepšiemu a z nafúknutého Clia sa v tejto generácii stalo plnohodnotné malé mestské SUV.

Ešte pozitívnejšie zmeny nastali v interiéri, kde sme pri testovacej jazde zhodnotili, že Captur je proste pekné a šikovne spracované auto. Interiérové prvky prebrala novinka z Clia, takže sa môžete tešiť na veľký vertikálny „tablet“, nové sedačky a modernejšie ovládacie prvky. Neskôr tiež pribudne virtuálny kokpit (Smart Cockpit), ktorý doplní už bez tak širokú ponuku elektronických asistentov a technológií, ktoré v novej generácii pribudli. Medzi ne patrí napríklad Easy Pilot – asistent pre jazdu po diaľnici a v kolónoach, adaptívny tempomat, automatické prepínanie svetlometov, systém aktívneho núdzového brzdenia s detekciou cyklistov a chodcov, sledovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek, systém varovania pred opustením jazdného pruhu s aktívnou korekciou jazdnej dráhy, 360-stupňová parkovacia kamera či parkovací asistent Easy Park.

Čo ma však milo prekvapilo, sú predné výsuvné odkladacie priestory pred spolujazdcom, posuvná zadná lavica o 16 cm, čím urobíte kopu miesta zadným pasažierom v prípade, že nepotrebujete toľko miesta v kufri, či napríklad tapacír dverí s mäkčenými plastami, ktoré nenájdete ani napríklad v prémiovej Audi Q3 podobnej veľkosti.

Nový Captur sme jazdili v motorizácii 1.3 TCe GPF s výkonom 130 koní v kombinácii s automatickou sedemstupňovou prevodovkou EDC vo výbave Intens. Takýto variant začína aktuálne na 19 900 eurách a na palube sa nachádzalo snáď všetko potrebné. Motor poháňa iba predné kolesá a jeho výkon je dostatočný na to, aby ste s autom behali po meste, či jazdili po diaľnici. Predbiehanie je s dvojicou dospelých na palube normálne, no žiaden extra záťah nečakajte a myšičkovanie si radšej rozumne premyslite. Podvozok je naladený štandardne mäkko, takže aj na väčších kolesách je auto pohodlné a po našich neslávne rozbitých cestách si pláva a pohupuje sa.

Foto: Marek Šimunek

Nový Captur sa vďaka svojej svetlej výške dokáže tiež dostať cez nespevnený terén (viď foto nižšie) za prírodnými scenériami, no pravý offroading s ním radšej neskúšajte. My sme pri teste na rozmáčanom blatovom poli takmer zapadli.

Foto: Marek Šimunek

Ak sa vám Captur páči, kúpiť si ho môžete v troch benzínových variantoch – TCe 100 (100 k, trojvalec), TCe 130 (130 k, štvorvalec) a TCe 155 (155 k, štvorvalec) a jednom naftovom variante – Blue dCi 115 (115 k, štvorvalec). Novinkou v ponuke je Plug-In Hybrid E-TECH (atmosférická 1,6-ka s elektromotorom a batériami o kapacite 9,8 kWh; kombinovaný výkon 160 k), ktorý bude dostupný od leta 2020.

Mohlo by sa vám páčiť